تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - 19:02 - 07 November 2020
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا

کرونا در تهران به مرحله نگران کننده ای رسیده است

مردانی گفت: کرونا در شهر تهران به مرحله نگران کننده‌ای رسیده است با این وجود، کادر درمان با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند.

تیرداد نیوز - مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص اخبار منتشر شده در زمینه کشف داروی قطعی بیماری کرونا در ایران اظهار کرد: کشف داروی قطعی در هیچ یک از جلسات کمیته علمی کرونا مطرح نشده است.

او ادامه داد: برای اینکه دارویی به عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شود، نیاز به طی کردن مراحل خاصی است و امکانات پژوهشی ویژه‌ای را می‌طلبد. ارائه درمان قطعی به آسانی نیست و هر کسی نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد؛ حتی کسی که این خبر به نقل از او منتشر شده نیز عنوان کرده که این دارو، داروی کمکی است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اصحاب رسانه در پخش اخبار نقش بسزایی دارند؛ آن‌ها باید بدانند که در این دوره حساس، انتشار خبر درست در خصوص کرونا اهمیت ویژه‌ای دارد. باید مطبوعات و اصحاب رسانه از صحت و سقم اخبار مطمئن شده و سپس به انتشار آن در سطح عمومی اقدام کنند.

او با اشاره به پیشنهاد تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای شهر تهران تصریح کرد: روز گذشته، دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی ۳-۲ هفته‌ای شهر تهران را مطرح کردند که امروز قرار است در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آن بحث و بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کرونا در شهر تهران به مرحله نگران کننده‌ای رسیده است؛ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر با توان بالا و ظرفیت بیشتر از ظرفیت فعلی خود در حال خدمت رسانی هستند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: هدف از این تعطیلی باز توانی کادر درمان و توقف و یا کاهش زنجیره انتقال ویروس است که کمیته اجرایی باید برای آن اقدامات لازم را انجام دهد.

مردانی با توصیه به مردم برای ماندن در خانه گفت: مردم در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با ماندن در خانه و عزم جدی به کادر درمان و به خودشان کمک کردند تا از آمار صعودی کرونا بکاهند. در حال حاضر هم پیشنهاد اکید ما این است که برای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر از بیرون رفتن در موارد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم برای خروج از منزل حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر گرفته و آن‌ها را رعایت کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور