تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 11:25 - 27 October 2020
وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در پایان نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کرد

صادرکنندگان نقش مهمی در عبور کشور از شرایط تحریم دارند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در شرایط امروز کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه، صادرکنندگان به عنوان فعالان اصلی در عرصه تجارت جهانی نقش مهمی در این دوره گذار بر عهده دارند.
به گزارش تیرداد نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران و به نقل از شبکه اقتصادی و دارایی ایران «شادا»، دکتر فرهاد دژپسند با بیان مطلب بالا افزود: تلاش داریم با کمک و همفکری یکدیگر سازماندهی قوی‌تری داشته باشیم تا هم صادرات غیرنفتی کشور در نیمه دوم سال ۹۹ با روند جهشی روبه‌رو شود و هم برگشت ارز با سهولت و مقدار بیشتری صورت گیرد.
 
وی اظهار داشت: با توجه به دغدغه مشترک دولت و بخش خصوصی در مورد توسعه صادرات و برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور،  در این جلسه پیشنهادات مختلفی از سوی فعالان اقتصادی  مطرح شد که در نتیجه مقرر شد جلسه فوق‌العاده «کمیته ۵ نفره سیاست‌گذاری ارزی» با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران تشکیل شود تا همه پیشنهادات بررسی شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سخن می‌گفت، ادامه داد: در این جلسه، مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹ از جمله محدودیت‌های واردات در مقابل صادرات و همچنین  مشکلات تعیین نرخ پایه‌های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش پایه‌های صادراتی بررسی شد و با عنایت به حضور وزیر صمت و رییس کل بانک مرکزی، تعامل و تبادل‌نظر با صادرکنندگان بهتر و بیشتر انجام شد.
 
در نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹، از جمله محدودیت‌های واردات در مقابل صادرات و همچنین مشکلات تعیین نرخ پایه‌های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش پایه‌های صادراتی مورد بررسی قرار گرفت.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد