تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - 15:39 - 22 September 2020

سعید راد هالیوود هنوز برای جنگ‌جهانی‌دوم فیلم می‌سازد

بازیگر فیلم سینمایی «دوئل» گفت: در هالیوود تعداد آثار ساخته شده با موضوع جنگ جهانی دوم بسیار زیاد است و این در حالیست که سال‌های زیادی از آن دوران گذشته اما در ایران هر سال تعداد فیلم‌های سینمایی تولیدشده با موضوع جنگ‌تحمیلی کمتر می‌شود.

سعید راد هالیوود هنوز برای جنگ‌جهانی‌دوم فیلم می‌سازد

تیرداد نیوز - سعید راد که حضور در فیلم دفاع مقدسی مرز، عبور از میدان مین، عقاب‌ها، دوئل، چ و ... را در کارنامه خود دارد، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: برای ساخت فیلم‌های در ژانر دفاع مقدس باید حساسیت بیشتری داشت و آثاری باکیفیتی در این حوزه خلق کرد، مثل فیلم سینمایی دوئل که در زمان خود یکی از آثاری بود که با بالاترین استانداردهای ممکن سینمای ایران ساخته شد.

وی افزود: هنگامی که احمدرضا درویش سناریوی این فیلم را به من داد، بسیار تعجب کردم که این فیلم حجیم قرار است در ایران ساخته شود چراکه اساساً ساخت فیلم با این کیفیت علاوه بر ایده‌پردازی دقیق و خلاقیت بالا، به توان فنی بالایی در همه عوامل نیاز دارد و تنها در صورتی به موفقیت می‌رسد که همه عوامل به معنای خاص کلمه، حرفه‌ای و خودباور باشند.

 راد با اشاره به نقش خود در این فیلم، افزود: اسکندر شخصیتی متفاوت و چند بُعدی داشت که همین موضوع سبب جذابیت بالای این نقش می‌شد.

بازیگر سریال «دل» با تأکید بر ضرورت تولید آثار باکیفیت در حوزه دفاع‌مقدس، ادامه داد: من در چند اثر سینمایی با موضوع دفاع‌مقدس مانند مرز، عبور از میدان مین، عقاب‌ها، دوئل، چ و برزخی‌ها بازی داشته‌ام اما می‌توان به جرأت گفت فیلم سینمایی دوئل به معنای واقعی یکی از اصولی‌ترین و محکم‌ترین آثار حوزه دفاع‌مقدس بود.

وی تأکید کرد: در بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا که صاحب صنعت سینما هستند، همچنان آثاری با موضوع جنگ ساخته می‌شود. در هالیوود تعداد آثار ساخته شده با موضوع جنگ جهانی دوم بسیار زیاد است و این در حالیست که سال‌های زیادی از آن دوران گذشته است اما در ایران هر سال تعداد فیلم‌های سینمایی تولیدشده با موضوع جنگ‌تحمیلی کمتر می‌شود.

دفاع‌مقدس گنجینه‌ای از سوژه‌های ناب ایرانی دارد

بازیگر مجموعه «در چشم باد» تأکید کرد: دوران دفاع‌مقدس گنجینه‌ای بزرگ برای کشور در همه ابعاد و مملو از سوژه‌های ناب و کمیاب است که می‌توان ده‌ها و صدها فیلم سینمایی با محوریت آنها تولید کرد اما فیلم دفاع‌مقدس باید با استانداردی ساخته شود که بتوان آن را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی به عنوان یک فیلم ارزشی و با شخصیت ایرانی نمایش داد.

راد اضافه کرد: در سال‌های گذشته سینماگران بسیار خوبی داشته‌ایم که به موفقیت‌های خوبی نیز در عرصه‌های بین‌المللی و جشنواره‌های جهانی رسیده‌اند اما سینما که فقط ساخت آثار اجتماعی و آپارتمانی با موضوعات کلیشه‌ای نیست. حوزه دفاع‌مقدس باید به حدی جدی گرفته شود که سینمای کشور را تغذیه و سینمای ایران را به همه دنیا معرفی کند.

هنرمند نباید قبل از فوت، تمام شود

بازیگر فیلم «چ» تأکید کرد: در سینمای ایران بزرگانی مانند بهرام بیضایی و ناصر تقوایی حضور دارند که نه‌تنها سرمایه بلکه شناسنامه فیلم ایرانی هستند. این افراد نوابغ فرهنگی و هنری ما هستند اما امروزه حتی از آنان یادی هم نمی‌شود. نباید روند به گونه‌ای باشد که هنرمندان کشور، قبل از فوت، تمام شوند.

به عنوان یکی ایرانی، هرگز عرق ایرانی‌ام تمام نمی‌شود

سعید راد هالیوود هنوز برای جنگ‌جهانی‌دوم فیلم می‌سازد

راد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم مقاومت، خاطرنشان کرد: دوران دفاع‌مقدس، دورانی بود که بهترین مردمان برای دفاع از مرزهای وطن، جان خود را فدا کردند و مثل گل پرپر شدند. من به عنوان یکی ایرانی که هیچوقت عرق ایرانی‌ام تمام نمی‌شود، هر گونه اقدام باکیفیت برای تکریم این افراد را ضروری می‌دانم.

بازیگر نام‌آشنای آثار دفاع‌مقدس تأکید کرد: تکریم از جانبازانی که در دوران دفاع‌مقدس جان خود را برای حفظ نام ایران به خطر انداختند و الان مهجور و بی‌ادعا در خانه‌هایشان نشسته‌اند، یکی از وظایف همگانی است که جشنواره فیلم مقاومت باید آن را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مقاومت می‌تواند تا حد بسیاری از تولید آثار خوب دفاع‌مقدس حمایت کند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد