تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 16:12 - 17 August 2020

زندگی شاید آن لبخندی است که دریغش کردیم

در روزگاری زندگی می کنیم که بدون درنگی در حال مشاهده رخدادهایی با حزن و ناراحتی هستیم، این که این اتفاقات شامل حال ما باشند یا همسایه مون نگرانی ما را کم نمی کند چون در حال حاضر غم همسایه غم ما است و بالعکس.

زندگی شاید آن لبخندی است که دریغش کردیم

تیرداد نیوز - این ویروس یکی از کارهای مثمر ثمرش فقط تقویت روابط و دلسوزی در همنوع بوده و بس.داستان امروزه ما داستان مختص به ما نیست . داستانی است جهان شمول که برای همه انسانهای کره زمین اتفاق افتاده ولی سطح نا امیدی ما بیشتره، دل های ما بیشتر میلرزد و در این لحظات شاهد ویرانی روانی انسان های بسیاری هستیم که در حال متلاشی شدن هستند.آنانی که ترس ترمز راهشون شده است  و به کندی در حال ادامه دادن هستند و خیلی ها هم انقدر نا امید و نا توان گشتند که ادامه مسیر برایشان کاری طاقت فرسا شده است .

اما امید تنها روزنه زنده نگه داشتن هر انسانی است، انسانی که امید ندارد یک زنده متحرک است، زنده ای که فقط زنده است رنگها و زیباییها را نمی بیند و از کنار همه نعمت های ریز و درشت با بی توجهی هر چه تمامتر عبور می کند و در آخر یاس و ناکامی او را فرو می بلعد. از نظر اندیشمندان آنانی که بی امید زندگی می کنند زنده نیستند و در خیلی از جنگ های رم باستان برای شکست دادن یک لشکر قبل از حمله سعی در از بین بردن امید سربازان داشتند.

به راستی چه باید کرد ؟ در این مسیر پر استرس و نا امید کننده چگونه باقی بمانیم و چگونه ادامه دهیم ؟ این دغدغه  حال  خیلی از افراد امروز روز جامعه ما است . در کل در حال دست و پنجه نرم کردن با مسائلی هستیم که تا به امروز دانشی از آن نداشته ایم . ویروس موذی و خطرناکی که لحظه به لحظه در حال تغییر جهش دادن است و کاری جز درگیر کردن اندامهای حیاتی انسانها ندارد . ولی آیا باید زندگی را تعطیل کنیم و منتظر آخرین دقایق نفسهایمان بنشینیم؟

مطالعات توسعه فردی و خودشناسی مثل جز معدود دروس و آگاهی هایی است که در دقایق پر فشار می تواند مدیریت دلگرم کننده ای را برایمان آشکار سازد در این راه هر چه بدانیم باز کم است. در خیلی از این نا آرامی ها و غیر قابل پیش بینی بودن ها ما خود را می بینیم خودی رنجور و نا امید، خودی که اگر بدانیم با چه باید دوباره بسازیمش زندگی از این لحظه اکنون ، بهتر و امیدوارکننده تر می شود.

زندگی شاید آن لبخندی است که دریغش کردیم

در خیلی از کشورها توسعه فردی توسط کوچکترین و کم هزینه ترین تبلیغات صورت می گیرد.با در دسترس ترین فضا ، از جملات تاکیدی ساده گرفته تا نقاشی طرح واره های مثبتی که کمک به امنیت و آرامش خیال می کنند . در واقع این تکنیک ها دایره ذهنی افکار انسانها را در راستای مثبت اندیشی و امید به آینده سوق میدهند . در حال حاضر همه ما باید دوباره از نو خودمان را بسازیم این که شاید دغدغه های ما بیشتر باشد یا عمیق تر باشد همه درست ، اما نمی شود دست روی دست گذاشت تا عمرمان با تفکر به بدترین اندیشه ها بگذرد . تنها کسی که می تواند حالمان را خوب کند خودمان هستیم . باید خودمان را دوباره ورق بزنیم و شایستگی هایمان را دوباره دوره کنیم باید به خودمان انرژی و نور هدیه دهیم همان نوری که در بدترین شرایط ما را نجات داده، حالا هم خواهد داد.به این نکته آگاه باشید که با نوشتن افکار خود  قوه ادراکی و بصری را با هم تقویت می کنید.

صفات منفی و مثبت خود را بنویسید و سعی در پر رنگ کردن صفات مثبت خود داشته باشید. این که شما در مرحله اول نقاط قوت و ضعف خودتان را می شناسید و قادر به نگارش آن هستید نصف بیشتر راه را رفته اید و این کار را به  عادتی تبدیل گردانید.

در حال حاضر امروزه روز می طلبد که شما نکات مثبت زندگی را شمارش کنید فشارهای روحی نباید تمام ساعات ما را به خود اختصاص دهد.اینکه در تمام روز این دور باطل را طی کنیم و از روزمرگی و حتی کارهای مثمر ثمر روزانه جا بمانیم خود نوعی وارد شدن به افسردگی حاد می باشد.این طوفان همه گیر تنها مختص به ما نمی باشد و دامن گیر خیلی از افراد کره زمین شده است اما به ذهن هوشیار خود دستور ماندن در یک وضعیت حزن انگیز را بیشتر از 15 دقیقه ندهید، سوییچ کردن ذهن را تمرین کنید از یک فکر به فکر دیگر حرکت کنید، تمرین یادگیری مطالب جدید هر چند غیر کاربردی را بکار ببرید و مغر را ورزش دهید در روز چند کار جدید بسته به علاقمندی تان یاد بگیرد و آنان را در روزهای دیگر برای خود دوره کنید، حالا که بیشتر اوقات مجبور به در منزل ماندن هستیم، منزل و فضا را برای خود به بهترین مکان آرامش بخشی که سراغ دارید تبدیل کنید، سعی کنید تغییراتی در چیدمان اشیا و وسایل ایجاد کنید.سعی کنید در دیوار مهربانی سهیم شوید و در این فرصت هر آنچه را که نمی خواهید به دیگری که نیازمند آن است اهدا کنید. این گردش را در وسایل و اطرافتان بوجود آورید ، انرژی مضاعفی به سمت شما ارسال خواهد شد.با طبیعت مجدد آشتی کنید و قلمه های جدیدی برای خود از سبزینگی در اطرافتان بوجود آورید. با این روش می توانید هم اکسیژن بیشتری دریافت کنید هم ذهن باز تر و هم حال مساعد تری را برای خود بسازید.

هر چند کم، هر چند غیر حرفه ای اما نرمش و ورزش را در زندگی خود بگنجانید.بگذارید از رخوت این روزها فاصله بگیرید . با رنگ ها آشتی کنید و در صورت امکان از رنگ های شاد در البسه و حتی ظروف خود استفاده کنید.سازش با حداقل ها را باید یاد بگیریم تا جایی که اگر شرایط ایجاب کند به سمت مینیمالیست حرکت کنیم.

مینیمالیست در زندگی ضروری شمردن ابزار آلات و مایحتاج است به عبارتی الویت بندی در زندگی و فراهم کردن الویت ها است.گاهی اوقات شرایط عوض می شود اما زندگی جریان دارد. اولین بار مکتب مینمالیست از هنر نشات گرفت و از نقاشی شروع شد، در آن زمان نقاشی های دروه رنسانس پر از رنگها و جزیئات زیادی بودند که نقاشان مدت زمان زیادی را صرف به پایان رساندن هر اثر می کردند.

مینیمالیست در نقاشی انقلابی از آرامش و چیدمان را شکل داد. اثری منظم با رنگبندی کمتر ولی دلنشین و چشم نواز. گاهی اوقات باید چیدمان زندگی را تغییر داد ، در آینده ای نه چندان دور این دوران نیز خواهد گذشت، اما در این میان یاد گرفتیم بیشتر به نکات بدیهی و فراموش شده زندگی دقت کنیم همان نکاتی که بسیار حائز اهمیت بود  اما به تاریخ سپرده شده بود.از جمله مهربانی، همدلی، دلسوزی، الویت دادن به سالخورده ها، حمایت، مراقبت، نوع دوستی، انسان دوستی، حفظ حریم  افراد ، حفظ فاصله اجتماعی ..... و محترم شمردن افراد با رعایت حریم های شخصی و رعایت اصول بهداشتی ، شاید این فرهنگ سازی به هیچ طرق دیگری نمی توانست دنیا را تکان دهد شاید ما مردمانی هستیم که ترسی آن هم از جنس هولناکش باید در دلمان لانه کند تا به انجام کاری آن هم نه تمام و کمال همت گماریم.

فقط باید امید داشت.  امید واژه گوهر باری است که می تواند همواره ما را دوباره در مسیر سبز رویش و زندگی قرار دهد، سخت است دوری و سخت تر از آن از دست دادن عزیز و هم صحبتی دلنشین . اما حالا که در مسیر سفت و سخت همدلی و اصول سلامتی زندگی قرار گرفتیم بکوشیم یکدیگر را حمایت کنیم ، یکدیگر را ببینیم و مراقب باشیم.زیرا درد همسایه به معنای واقعی کلمه درد خود ما است و او از ما جدا نیست در این عصر کرونایی غم کنار دستی ما ، غم ما است.شادی او شادی ما است و به راستی که این است معنای دقیق زندگی.

زندگی "هندسه" ساده و يكسان توانمندی ماست.

زندگی، فهم نفهمیدن هاست
زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازی این پنجره را دریابیم
در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم
زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است

زندگی را زندگی باید کرد.

مهرنوش خالدی کارشناس امورخانواده

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور