تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - 14:54 - 03 August 2020

قدم به قدم با مسیر صعب العبور استقلال فاصله 2 ماهه فرهاد با بهشت

استقلال با فرهاد مجیدی برای رسیدن به سهمیه آسیای فصل بعد، قهرمانی در جام حذفی و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا باید ۱۳ بازی دیگر در فاصله حدود ۲ ماه انجام دهد؛ مسیری بسیار سخت که اگر فرهاد از آن به سلامت عبور کند به بهشت زمینی خود رسیده است.

قدم به قدم با مسیر صعب العبور استقلال فاصله 2 ماهه فرهاد با بهشت

تیرداد نیوز - با اتمام هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال با ۴۸ امتیاز جایگاه خود را در رده دوم تثبیت کرد و حتی اگر فولاد بتواند بازی عقب افتاده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، بازهم این آبی‌پوشان تهرانی هستند که رتبه دوم خود را حفظ کرده‌اند. شاگردان فرهاد مجیدی در چهار بازی اخیر خود به سه برد و یک تساوی رسیده‌اند و از این حیث و در این بازه زمانی شانه به شانه رقیب سنتی خود می‌زنند.

علی‌رغم آرامش نسبی که در استقلالِ فرهاد مجیدی حاکم شده، این تیم مسیر بسیار دشواری تا پایان فصل دارد. استقلال ۳۳ بازی تا به اینجا در این فصل انجام داده که ماحصل آن ۱۷ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۶ باخت بوده است. با این وجود و با توجه به اینکه ۱۱ ماه و ۱۱ روز از آغاز فصل به صورت رسمی گذشته، آبی‌پوشان در حدود ۲ ماه دیگر باید به کار خود ادامه دهند. استقلال حداقل هشت و حداکثر ۱۳ بازی دیگر باید در ادامه فصل انجام دهد که تقریبا همه آنها دشوار و حساس خواهند بود. مجیدی برای کسب سهمیه آسیای فصل بعد، بردن جام حذفی و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا راه دشواری پیش روی خود دارد و باید بداند که هنوز هیچ چیز برای او و مردانش نه تنها تمام نشده بلکه تازه شروع شده است.

استقلال سه بازی در لیگ دارد. آنها ابتدا در مشهد به مصاف شهرخودرو می‌روند. سپس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی میزبان سپاهان هستند. آبی‌پوشان پنج روز به بعد رودرروی پیکان قرار می‌گیرند و با فاصله زمانی مشابه، باید در هفته پایانی لیگ نوزدهم مقابل شاهین صف‌آرایی کنند.

اگر استقلال توانسته باشد از سد سپاهان در بازی بیستم مرداد بگذرد، باید ماجرایش را در جام حذفی پیگیری کند. دیدار در نیمه‌نهایی و احتمالا پس از آن در فینال که تاریخ این مسابقات احتمال در دهه اول شهریور خواهد بود و ممکن است یکی از آنها شهرآورد پایتخت باشد. این پایان دومین جام برای استقلال و فرهاد مجیدی است. یک احتمال ضعیف وجود دارد که اگر نتایج استقلال در این ۲ جام خوب نباشد تغییراتی در کادر فنی به وجود بیاید اما این قطعی نیست. نتیجه گرفتن فرهاد مجیدی حتی در یکی از این ۲ جام، او را در سمت سرمربی تیم تا پایان فصل ابقا خواهد کرد. تیم فرهاد خیلی سریع باید خودش را برای یک جام ملت‌های کوچک در قطر آماده کند.

استقلال از تاریخ ۲۴ شهریور و با فاصله زمانی هر ۷۲ ساعت مانند سه نماینده دیگر کشورمان باید در لیگ قهرمانان آسیا را ادامه دهد. ۲ بازی با الوحده در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۷ شهریورماه، دیدار در برابر الشرطه در تاریخ ۳۰ شهریور و در پایان مقابله با الاهلی عربستان در تاریخ ۲ مهر که پایان‌بخش کار استقلال در دور گروهی است. اگر تیم مجیدی جزو ۲ تیم اول گروه نباشد، فصل در همینجا برای او و شاگردانش به اتمام می‌رسد اما اگر جزو صعود کننده‌ها باشد یک تا سه بازی دیگر در راه خواهد بود. آبی‌ها باید در تاریخ پنج یا ۶ مهر بازی مرحله یک‌هشتم نهایی را برگزار کنند. در صورت صعود روز نهم مهرماه جدال بعدی پایتخت‌نشینان در مرحله یک چهارم نهایی است و در نهایت صعود مجدد استقلال به دور بعدی یعنی برگزاری آخرین دیدار در تاریخ ۱۲ مهرماه که حکم به فینالیست شدن یا نشدن تیم می‌دهد.

بعد از بازی احتمالی در مرحله نیمه‌نهایی به طور قطع فصل بعد از یک سال و یک ماه و ۱۱ روز به اتمام می‌رسد؛ در حالی که استقلال ۴۶ بازی انجام داده است. البته این در حالی است که آبی‌ها بتوانند تا فینال آسیا پیشروی کنند که کار بسیار بزرگ و شاقی است. در بدترین شرایط عملکردی، استقلال فصل را با ۴۱ دیدار به اتمام خواهد رساند و این تعداد بازی ممکن است به ۴۲، ۴۳، ۴۴ و ۴۵ بازی هم برسد.

حال باید دید فرهاد مجیدی در این ماراتن بسیار دشوار و طاقت‌فرسا چه عملکردی خواهد داشت. بی‌شک نتیجه گرفتن او در هر سه جام یعنی ماندنش به طور قطع حداقل برای یک فصل دیگر و ساکت کردن منتقدانش برای مدتی طولانی اما روی دیگر ماجرا ناکامی در هرکدام از این سه تورنمنت است که می‌تواند به قیمت "جدایی" تمام شود و حتی در آینده کاری هفت مقدسِ استقلالی‌ها تاثیرگذار باشد.

برنامه بازی‌های استقلال در ادامه فصل:

۱۶ مرداد: شهرخودرو – استقلال

۲۰ مرداد: استقلال-سپاهان

۲۵ مرداد: استقلال-پیکان

۳۰ مرداد: شاهین-استقلال

تاریخ نامعلوم: نیمه‌نهایی جام حذفی

تاریخ نامعلوم: فینال جام حذفی

۲۴ شهریور: الوحده-استقلال

۲۷ شهریور:استقلال-الوحده

۳۰ شهریور:استقلال-الشرطه

۲مهر: استقلال-الاهلی

۵ یا ۶ مهر: یک هشتم نهایی

۹مهرماه: یک چهارم نهایی

۱۲مهرماه: نیمه‌نهایی

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
دسترسی بهتر دانش بنیان ها به تسهیلات حمایتی

دسترسی بهتر دانش بنیان ها به تسهیلات حمایتی

شرکت های دانش بنیان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم

شرکت های دانش بنیان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم

دانش بنیان شدن کشاورزین قش محوری در استقلال و توسعه کشور است

دانش بنیان شدن کشاورزین قش محوری در استقلال و توسعه کشور است

تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان ها

تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان ها

افزایش سقف و تعریف سطح بندی شده حمایت های بنیاد ملی علم

افزایش سقف و تعریف سطح بندی شده حمایت های بنیاد ملی علم

پیشنهاد روز

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد

آغاز ثبت نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا

تشریح جزئیات طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری

هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه های مدعی تقلب

آغاز ثبت نام متقاضیان ترمیم نمره اول اردیبهشت

بانک ها پنجشنبه ها تعطیل می شوند

پرواز همه فرودگاه های کشور برقرار شد