تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 14:46 - 02 August 2020

المپیک به داد دو بازنشسته رسید

بر اساس مکاتبه صورت گرفته با سازمان اداری استخدامی در مورد بازنشستگی دبیرکل کمیته المپیک و رئیس فدراسیون والیبال و موافقت و مجوز صادر شده، این دو نفر کماکان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

تیرداد نیوز -  چالش بازنشسته‌ها و تصدی پست‌های مدیریتی توسط آنها که در یکی دو سال گذشته ساختار ورزش را هدف قرار داده بود، طی ماه‌های گذشته به خاطر مطرح شدن برخی نام‌های جدید و لزوم کنار رفتن آنها، اصطکاک‌های جدیدی ایجاد کرد به خصوص در رابطه با دو مدیری که متصدی پست‌های تاثیرگذار و مهمی هستند.

یکی از این افراد محمدرضا داورزنی است؛ رئیس امروز و دیروز فدراسیون والیبال که البته از بهمن ماه ۹۵ تا آبان ماه ۹۸ معاون اول وزیر در وزارت ورزش بود اما به فاصله یک هفته پیش از انتخابات پُرحاشیه فدراسیون والیبال عطای وزارتخانه را به لقایش بخشید و با پیروزی در این انتخابات دوره جدید ریاستش در والیبال را آغاز کرد.

از زمان حضور در وزارت ورزش اما صحبت‌ها در رابطه با بازنشستگی محمدرضا داورزنی مطرح بود و بعد از کسب رای از اعضای مجمع والیبال هم ادامه داشت. حتی در مقطعی صحبت از اعلام بازنشستگی وی و تاکید بر کنار رفتن او مطرح شد. مواردی که خبرگزاری مهر در گزارش‌هایی مجزا با عنوان «حکم بازنشستگی رئیس فدراسیون والیبال صادر شد / داورزنی: بی خبرم» و همچنین «مخالفت با تصمیم وزیر ورزش / داورزنی می‌رود؟» به آنها پرداخت.

با همه اینها محمدرضا داورزنی کماکان بر سر کار بود تا اینکه بخشنامه اخیر وزارت ورزش و حذف شرایط سنی برای اعلام بازنشسته کردن افراد با حداکثر ۳۵ سال خدمت، نام وی را دوباره به عنوان یکی از بازنشسته‌های ورزش مطرح کرد.

علاوه بر وی و به خاطر بخشنامه اخیر، نام افراد دیگری با جایگاه مدیریتی بالا و تعیین کننده به عنوان بازنشسته ورزشی مطرح شد مانند کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک؛ سعیدی که سال‌ها ریاست فدراسیون گلف را بر عهده داشت به عنوان خزانه دار وارد ساختمان کمیته ملی المپیک شد اما حواشی ایجاد شده پیرامون دبیرکل پیشین این کمیته که در نهایت به استعفای او ختم شد (شاهرخ شهنازی) باعث شد سرپرستی این پست اجرایی و مهم به وی سپرده شود.

کیکاوس سعیدی از خردادماه سال گذشته همزمان خزانه دار و سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک بود تا بهمن ماه که حکم قطعی دبیرکلی را گرفت و اینگونه شد نهمین فرد متصدی این پست در تاریخ ورزش ایران؛ به فاصله چندماه اما مطرح شدن بازنشستگی‌اش اولین چالش جدی پیرامون وی را ایجاد کرد و رایزنی‌هایی را موجب شد.

«مکاتبه کمیته ملی المپیک با دولت برای ادامه کار دبیرکل» عنوان خبری بود که خبرگزاری مهر در این رابطه منتشر کرد. اگرچه این خبر مانند مطالب منتشر شده پیرامون بازنشستگی داورزنی با واکنش‌هایی همراه بود اما اقدامات انجام شده و نتیجه به دست آمده نشان می‌دهد که سرو صداها بی جهت نبوده است.

مجوز صادر شد؛ ماندگاری کیکاوس سعیدی و محمدرضا داورزنی

به گزارش خبرنگار مهر، در رابطه با کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به جهت پست‌های مهمی که در اختیار دارند و تاثیرگذاری هر گونه چالش ایجاد شده پیرامون آنها در آستانه بازی‌های المپیک، مکاتبه‌ ویژه‌ای با سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده است.

این مکاتبه از این حیث صورت گرفته که طبق «قانون» خدمات کشوری که تبعیت از آن نسبت به «بخشنامه» ارجحیت هم دارد منعی برای ادامه حضور این افراد نیست ضمن اینکه هنوز مدت زمان قانونی برای دوره فعالیت آنها باقی است.

اینها توجیهاتی بود که مقامات تصمیم گیرنده در مجموعه ورزش را ملزم به مکاتبه کرد. پاسخ دریافتی از سازمان اداری استخدامی به این مکاتبه مثبت بوده چرا که ادامه همکاری با این دو نفر را بلامانع عنوان کرده است.

علاوه بر این و برای محکم کاری بیشتر، مجوز ویژه دیگری هم برای ادامه فعالیت دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون والیبال گرفته شده است. این مجوز از سوی وزارت ورزش دریافت شده و مورد تایید یکی از مقامات اصلی این وزارتخانه هم قرار گرفت.

با این اوصاف حداقل تا زمان بازی‌های المپیک توکیو که با یک سال تاخیر مردادماه سال آینده برگزار می‌شود، شائبه دوباره ای در مورد متصدیان این دو پست و کنار رفتن‌شان وجود نخواهد داشت. البته طبق رای مجمع ریاست داورزنی تا آبان ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

انتخابات کمیته ملی المپیک هم دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. البته که سعیدی در جریان انتخابات رای دبیرکلی نگرفت. وی به واسطه آئین نامه جدیدی که اعضای مجمع با آن موافقت کرده‌اند به عنوان متصدی این پست انتخاب شده است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور