تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 13:36 - 02 August 2020

پایتخت را بیشتر از تمام کارهایم دوست دارم

تهیه‌کنندۀ سریال «پایتخت» گفت: بزرگ‌شدن بچه‌های پایتخت، زن گرفتن و بچه‌دارشدن این دوستان و... همه اینها در طول این ده سال جلوی چشم من اتفاق افتاده است؛ در نتیجه این کار را بیشتر از سایر کارهایم دوست دارم.

«پایتخت» را بیشتر از تمام کارهایم دوست دارم

تیرداد نیوز - الهام غفوری تهیه کننده سینما و تلویزیون (همسر سیروس مقدم _ کارگردان) در توضیح روال زندگی‌ شخصی و حرفه‌ای خویش در روزهایی که جهان با ویروس کرونا درگیر است، بیان کرد: این دوران به شخصه برای من زمانی خاص برای خلوت کردن و پرداختن به همه کارهای معوقه بود؛ با این که از این بیماری بیزارم و امیدوارم که هرچه زودتر تمام شود و همه مردم جهان از آن رهایی یابند.

این روزها خوب می گذرد  و بعد از سال‌ها فرصتی برای خودمان پیدا کرده‌ایم؛ شب‌ها با آقای مقدم تاریخ سینما را می‌خوانیم و می‌بینیم و هر شب مروری بر فیلم‌های تاریخ سینما داریم و صبح ها هم دنبال پیدا کردن فیلم‌های تاریخ سینما هستیم. آقای مقدم کتاب آشپزی نجف دریابندری (مستطاب آشپزی)  را خریده است و انواع و اقسام غذاها را می پزد (غذاهایی که شاید اسمشان را هم نشنیده باشیم)، غذاهایی از شهرهای مختلف ایران و به این ترتیب سر خودشان را گرم می کنند. ضمن این که فیلمنامه می‌خوانیم، متن جلو می‌بریم و روی طرح‌هایمان کار می‌کنیم. یکی از ترجیهات خودم این در خانه ماندن است.

وی افزود: البته آقای مقدم یک آرشیو قوی از فیلم‌های قدیمی سینما دارد و این روزها در حال کامل کردن این آرشیو هستیم و یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم، همین دیدن و تکمیل این آرشیو است؛ ولی من کارهای دیگری هم دارم؛ کارهایی چون رسیدگی به کارهای عقب افتاده‌ای که داشته‌ام؛ موضوعاتی مربوط به خانه و مجوزهایی که دنبالشان نرفته بودم و کارهایی که مدت‌ها بود تلنبار شده بود و مدت‌ها فرصت انجامشان را نداشتم را این روزها انجام می‌دهم؛ اما واقعیت این است که ما خانوادگی عمدتا در خانه هستیم و خیلی از خانه بیرون نمی‌رویم؛ به ندرت و برای قراری کوتاه به دفتر می‌آییم و بیشترین کار این روزهایمان فیلم دیدن و در خانه بودن است.

پایتخت را از همه آثارم بیشتر دوست دارم

تهیه‌کنندۀ سریال‌های: پرواز در حباب (۱۳۸۵) (شبکه سه سیما)، پیامک از دیار باقی (نوروز ۱۳۸۷ - شبکه یک سیما)، چاردیواری (پخش نوروز ۱۳۸۹ - شبکه یک سیما)، زیر هشت (۱۳۸۹- شبکه یک سیما)، پایتخت (نوروز ۱۳۹۰ - شبکه یک سیما)، تا ثریا (پاییز ۱۳۹۰ - شبکه یک سیما)، چک برگشتی (نوروز ۱۳۹۱ - شبکه یک سیما)، پایتخت۲ (نوروز ۱۳۹۲ - شبکه یک سیما)، پایتخت۳ (نوروز ۱۳۹۳ - شبکه یک سیما)، میکائیل (بهار ۱۳۹۴ - شبکه یک سیما)، پایتخت ۴ (رمضان ۱۳۹۴ - شبکه یک سیما)، علی‌البدل (نوروز ۱۳۹۶ - شبکه یک سیما)، پایتخت ۵ (نوروز ۱۳۹۷ - شبکه یک سیما)، پایتخت ۶ (نوروز ۱۳۹۹ - شبکه یک سیما) همگی به کارگردانی سیروس مقدم، در پاسخ به این سوال که کدام یک از آثار کارنامه کاری خود را بیش از سایر آثار دوست دارد، تاکید کرد: شخصا سریال پایتخت را بیشتر از تمام کارهایم دوست دارم چرا که تولید این کار و آدم‌هایش مانند خانواده من شده است.

وی ادامه داد: پایتخت به جز این که کاری است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و مردم آن را دوست دارند، پشت صحنه این سریال هم برای من بسیار جذاب و دوست داشتنی است؛ بزرگ‌شدن بچه‌های پایتخت، زن گرفتن و بچه‌دارشدن این دوستان و ... همه اینها در طول این ده سال جلوی چشم من اتفاق افتاده است؛ در نتیجه این کار را بیشتر از سایر کارهایم دوست دارم.

این تهیه کننده که در حال حاضر سریال خواب‌زده (کارگردان سیروس مقدم - ۱۳۹۸) را در پخش نمایش خانگی دارد، درباره آخرین وضعیت تولید فیلمنامه سینمایی زیرزمین و ساخت این فیلم سینمایی که در روزهای گذشته بحث ساخت آن مطرح شده بود، تاکید کرد: چون شرایط هنوز عادی نشده است، تصمیمی مبنی بر راه اندازی کار ندارم.

غفوری تصریح کرد: پیشتر به خبرنگاری که تماس گرفته بود، گفته بودم که این فیلم و فیلمنامه (زیرزمین) قطعا در برنامه کاری‌ام هست اما این که الان بخواهم آن را کار کنم، مطرح نیست؛ پرسیده بودند این فیلمنامه در اولویت کاری‌ام هست و من هم گفتم که قطعا هست اما این را هم گفتم که در حال حاضر هیچ کاری انجام نداده‌ام.

این فیلمنامه مال آقای تنابنده و مرحوم خشایار الوند است و به نام این دو ثبت شده و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته است؛ ولی این که من امروز و در این شرایط بخواهم فیلم آن را بسازم، خیر این گونه نیست؛ چرا که به نظرم هنوز شرایط، شرایطی مساعد، آماده و عادی‌ برای این که بتوان به یک فیلم سینمایی فکر کرد، نیست و در حال حاضر مشغول کار خاصی نیستم.

(زیرزمین عنوان فیلم‌نامه‌ای (کمدی_اجتماعی) بود که قرار بود تا خشایار الوند آن را به نگارش دربیاورد اما فوت وی این کار را نیمه تمام گذارد).

از مردم خواهش می‌کنم ماسک بزنند

تهیه‌کننده فیلم سینمایی قسم (کارگردان محسن تنابنده - ۱۳۹۷) در ادامه و در پاسخ به این سوال که با توجه به اوج گرفتن دوبارۀ بیماری و آمار مبتلایان کووید۱۹ آیا ممکن است که سیروس مقدم در ساخت آخرین قسمتی که از پایخت ۶ وعده داده بود، موفق نباشد، گفت: بحث قولی است که به مردم داده شده اما واقعیت این است که هنوز شرایط عادی نشده است و باید شرایط به سمت و سویی برود که بشود کار کرد و فیلمبرداری را آغاز نمود.

غفوری در انتها و در اشاره به اهمال برخی از افراد جامعه نسبت به زدن ماسک و تبعاتی که چنین رفتارهایی بر سایر اعضای جامعه (حتی کسانی که توصیه‌های وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند) خواهد داشت، یادآور شد: این معضل بی‌اعتنایی از سوی برخی از افراد همیشه وجود خواهد داشت و با راه انداختن پویش و امثال آن درست نمی شود.

 موضوع ماسک‌زدن یک مسئلۀ وجدانی است و آدم ها باید به وجدانشان رجوع کنند؛ به شخصه وقتی ماسک میزنم، عصبی می‌شوم اما ماسک می‌زنم چراکه این بیماری و شیوع آن واقعیتی است که امروز در جامعه رخ داده و نیاز هست مسائلی را رعایت کنیم. امروز حتی وقتی بچه من بیرون می‌رود، برای من که در خانه بوده‌ام خطرناک است و برعکس من هم که بیرون می‌روم، برای او خطرناک هستم. در نتیجه باید از کارهای غیرضروری صرف نظر کرد و بیشتر در محیط خانه بمانیم و برای خودمان سرگرمی ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: باید ماسک بزنیم و از مردم خواهش می‌کنم که این موضوع را رعایت کنند؛ چون در حال حاضر تنها می‌شود خواهش کرد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور