تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - 29 July 2020
یک متخصص طب سنتی گفت: برای پیشگیری از بی‌خوابی باید در ساعات خاصی از روز قهوه بنوشید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای پیشگیری از بی خوابی

تیرداد نیوز - محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی درباره طبع قهوه اظهار کرد: طبع قهوه گرم و خشک است، قهوه طبع را ملین و رطوبت را خشک می‌کند.

حاجی حیدری افزود: قهوه دارای مواد مغذی و معدنی از جمله منگنز، منیزیوم، ریبوفلاوین، ویتامین B۱ و B۳، پتاسیم و دارای خواص آنتی اکسیدان بالایی است. با توجه به طبع گرم و خشک قهوه مصرف آن برای مزاج‌های سرد و‌ تر یا به اصطلاح بلغمی مزاجان بهتر است و برای سوداوی مزاجان از زیاده روی در مصرف آن پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مضرات نوشیدن بیش از حد قهوه گفت: افرادی که بیماری‌های عفونی دارند و یا مبتلا به دردهای مفصلی هستند، بهتر است کمتر قهوه مصرف کنند. افرادی که مبتلا به اسهال مزمن هستند از مصرف قهوه خودداری کنند و افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، مصرف قهوه را به حداقل برسانند.

حاجی حیدری بیان کرد: جوشانده قهوه، باعث رفع کسالت و قدرت بر شب بیداری است و حالت نشاط ‌‌آور دارد اما زیاده‌روی در مصرف آن سبب لاغری، خشکی مغز، بی‌خوابی و کاهش میل جنسی می‌شود.

او درباره کافئین موجود در قهوه گفت: کافئین یکی از مواد مهم موجود در قهوه است که تاثیر زیادی در بی خوابی دارد. بعضی مطالعات انجام شده در مورد عصاره قهوه سبز نشان داده است که مصرف کم آن برای بیماری‌های قلبی_ عروقی مفید است، ولی مصرف زیاد آن برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها باعث افزایش عوارض بیماری خواهد شد.

حاجی حیدری تاکید کرد: مصرف یک فنجان قهوه در روز باعث بالا رفتن فشار خون شده و برای افراد مبتلا به فشار خون ضرر دارد.

زیاده روی در نوشیدن قهوه باعث بروز چه بیماری‌هایی خواهد شد؟ / درنوشیدن قهوه حد تعادل را رعایت کنید/ نوشیدنی خوشمزه‌ای که باعث تقویت حواس شما می‌شود

با نوشیدن قهوه تمرکز خود را افزایش دهید

این متخصص طب سنتی ادامه داد: نوشیدن قهوه باعث افزایش دقت و تمرکز خواهد شد، اما میزان مصرف آن بستگی به نوع قهوه و مقدار کافئین موجود در آن دارد که به طور معمول ۲ تا ۴ فنجان کوچک در طول روز برای استفاده مناسب خواهد بود.

حاجی حیدری در پایان یادآوری کرد: بهترین زمان برای نوشیدن قهوه صبح است، اما نه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، بلکه یک ساعت بعد از بیدار شدن است. برخی عادت به نوشیدن قهوه عصر دارند، اما مسئله اینجاست که کافئین قهوه تا ۱۲ ساعت در بدن شما باقی می‌ماند پس سعی کنید آخرین فنجان قهوه خود را حداکثر تا ساعت ۲ بعدازظهر بنوشید تا خواب شب شما مختل نشود.

 

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: