تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - 15:07 - 29 July 2020

ویروس کرونا فصلی نیست

مارگارت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در نشستی مطبوعاتی تاکید کرد: ویروس کرونا فصلی نیست و تحت هر شرایطی می‌تواند بروز کند.

ویروس کرونا فصلی نیست

تیرداد نیوز - مارگارت هریس، سخنگوی WHO در نشستی مطبوعاتی که هر دو هفته یک بار در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود، گفت: ویروس کووید ۱۹ همه نژاد‌ها را دوست دارد و بر خلاف ویروس‌های تنفسی دیگر، این ویروس  رفتار متفاوتی را نشان می‌دهد و این یعنی ما باید بیش از پیش احتیاط کنیم.

او افزود: این ویروسی است که همه فصل‌ها را دوست دارد و تحت هر شرایط آب و هوایی بروز می‌کند؛ اما بیش از همه این‌ها انتقال از فردی به فرد دیگر را دوست د ارد، پس اجازه این کار را به آن ندهیم.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه در مورد ویروس کرونا موج اول، دوم و سوم معنا ندارد، گفت: ما شاهد اوج بالای ویروس در کشور‌های استوایی و گرم مانند فیلیپین هستیم؛ یا آمریکا و برزیل نیز در حال تجربه میزان بالای مرگ و میر در نیمه تابستان هستند؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که فصل‌ها تاثیری در میزان شیوع داشته باشند و تنها راهکار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است. 

هریس در پایان تاکید کرد: در حال حاضر راهی برای درمان این ویروس کشف نشده است، بنابراین رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک  تنها راه پیشگیری است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر