تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 15:32 - 13 July 2020

ارایه یارانه به مسکن لازم است

نماینده مردم ارومیه در مجلس، با بیان اینکه دولت باید با تامین منابع لازم زمینه تجدید نظر در بحث سقف تسهیلات مسکن را فراهم کند، گفت: در بخش تامین مسکن دهک های پایین جامعه دولت باید به تخصیص یارانه اقدام کرده و در مسیر ارایه تسهیلات نیز کمک حال شبکه بانکی باشد.

ارایه یارانه به مسکن لازم است

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، سیدسلمان ذاکر با بیان اینکه مسکن در سال های اخیر دچار تورم بی سابقه ای شده است، گفت: مجلس خواستار تسریع در بهبود شرایط بوده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت در تامین مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه باید پیش قدم شود، افزود: در خصوص تامین مسکن در کشور نقش شبکه بانکی و اعتبارت این حوزه بسیار پررنگ بوده از این رو باید دولت توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هدایت منابع بانکی برای تکمیل پروژه مسکن مهر مهم ترین اولویت دولت باید باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی باید ساخت و ساز مسکن با تدابیر دولت بیشتر شود تا به این ترتیب عرضه و تقاضا به یک تعادل نسبی نزدیک شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه اصلاح ساختارها با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور لازم است، گفت: باید تجدیدنظری در بحث تسهیلات مسکن نیز صورت بگیرد زیرا اکنون متقاضیان اخذ وام تقریبا اقشار متوسط رو به بالا هستند.

ذاکر ادامه داد: در بخش تامین مسکن دهک های پایین جامعه دولت باید به تخصیص یارانه اقدام کرده و در مسیر ارایه تسهیلات نیز کمک حال شبکه بانکی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برهم خوردن عرضه و تقاضا در بخش مسکن عامل اصلی تورم فعلی است، تصریح کرد: دولت اگر بتواند زمینه ارایه تسهیلات ارزان را فراهم کند به طور حتم ساخت و ساز رونق گرفته و به این ترتیب عرضه همسو با تقاضا رشد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی و استفاده از منابع حاصل از آن در مسیر ارایه تسهیلات مسکن می تواند اقدام مناسبی باشد، گفت: مجلس با تصویب قانون اخذ مالیات از خانه های خالی و دولت با اجرای آن باید مسیر را برای ساماندهی بازار فراهم کنند.

ذاکر با بیان اینکه اقدام جدی دولت برای ساماندهی بخش مسکن می تواند اجاره بها را نیز از تلاطم های قیمتی دور کند، افزود: کارشناسی قیمت نیز اقدام دیگری است که در مسیر ساماندهی قیمت مسکن می تواند اثر گذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کنترل بنگاه های مشاوران املاک نیز دیگر اقدامی است که در مسیر ساماندهی بازار مسکن باید در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: متاسفانه نبود سازوکار مشخص در بحث قیمت گذاری مسکن نیز خود عاملی برای تورم در این حوزه شده از این رو لازم است تدابیری برای این مهم اتخاذ شود.

وی با اشاره به نقش بانک مسکن در ساماندهی وضعیت فعلی، گفت: در حال حاضر تجدیدنظری در بخش تسهیلات از حیث سود بانکی و همچنین قبول ضامن باید صورت بگیرد تا همه متقاضیان تسهیلات بتوانند از این امکان بهره مند شوند.

ذاکر همچنین خواستار افزایش رقم تسهیلات مسکن با حمایت های مالی دولت شد و ادامه داد: دولت باید اجازه ورود بخش خصوصی و همچنین تعاونی ها به حوزه ساخت و ساز مسکن را داده و در این مسیر نقش حامی را بازی کند

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور