تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 15:02 - 13 July 2020

شاخص بورس تهران 3437 واحد رشد داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 3437 واحدی مواجه شد و معامله‌گران 27 هزار و 351 میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد کردند.

تیرداد نیوز - بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در کانون توجه خانوارهای ایرانی قرار گرفته و اقبال بی‌سابقه‌ای از سوی مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس صورت گرفته، امروز هم 3437 واحد رشد کرده و به رقم 1 میلیون و 816 هزار و 279 واحد رسید. اما شاخص کل با معیار هم وزن امروز 3728واحد کاهش یافته و به رقم 482 هزار و 160 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 3 میلیون و 800 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.9 میلیون نوبت معامله و به ارزش 19 هزار و 213 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین معامله‌گران در فرابورس ایران امروز 8 هزار و 138 میلیارد تومان دادو ستد کردند که معامله‌گران امروز ظرف 4 ساعت بیش از 27 هزار و 351 میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد کردند.
البته به گفته مسئولان بورس همه معاملات در بورس پول جدید نیست و حدود 10 درصد از این رقم پول جدیدی است که وارد بازار می‌شود.

روند یکساله شاخص بورس امروز ظرف چند ساعت با فروش هزار میلیارد تومان اوراق تبعی یکی از بزرگترین تامین مالی‌ها در بورس برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی خلیج فارس با موفقیت انجام شد که باید این را به فال نیک گرفت که پول‌های مردم در بورس به کمک توسعه شرکت‌های بورسی بیایند.

کارشناسان مدام به سهامداران تازه وارد توصیه می‌کنند روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کنند و از ریسک بازار در امان باشند. روش غیرمستقیم عبارت از این است که سهامداران از سهام صندوق‌های با درآمد ثابت یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سهام عرضه اولیه و ETF های دولتی، استفاده کنند و مستقیم وارد خرید سهام نشوند، چون بازار بورس همراه با ریسک و سود و زیان است.

همچنین در روز چهارشنبه این هفته قرار است عرضه اولیه 192 میلیون سهم شرکت زرماکارون معادل 12 درصد از سهام این شرکت غذایی برای اولین بار در بورس عرضه شود و این در راستای توسعه دادن به عمق بازار سرمایه است، چون پول‌های مردم در بازار سرمایه صرف خرید سهام اندک شناور شرکت‌ها می‌شود که با توجه به فزونی تقاضا بر عرضه سهام گاهی موجب رشد بی‌سبب قیمت برخی سهام غیرارزشمند می‌شود که مسئولان بورس تلاش می‌کنند با فراهم کردن زمینه عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس وافزایش شناوری سهام شرکت‌های موجود به عمق بازار کمک کنند.

بانگاهی به معاملات امروز بورس در می‌یابیم نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی‌مس، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌آند.
نماد گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

امروز شاخص کل بورس، شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 19 صدم درصد، شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص قیمت در معیار هم وزن هر کدام 73 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 25 صدم درصد و شاخص بازار اول 22 صدم درصد و نیز شاخص بازار دوم 13 صدم درصد رشد کردند.

نمادهای پربیننده امروز در بورس تهران شامل بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌مسر ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، بانک صادرات و گلوکوزان بوده است.

امروز در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل 48 واحد افت کرده و به رقم 18 هزار و 684 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از یک میلیون و 219 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از سه میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 813 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 138 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پتروشیمی مارون،‌گوهرزمین، فرابورس ایران و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

همچنین نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین اثر کاهش در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی،صنایع کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار و نیروی برق دماوند بودند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور