تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 18:26 - 30 June 2019

گواردیولا: بارسلونا بدون مسی موفق نیست

پپ گواردیولا در خصوص تاثیر «لیونل مسی» در بارسلونا و فوتبال جهان اظهار داشت: ستاره های زیادی در آن تیم بارسلونا بودند اما بدون مسی، نمی توانستیم موفقیت چندانی به دست آوریم؛ مسی خیلی بیشتر از گیلاس روی کیک خامه ای (یک امتیاز اضافی) بود.

تیرداد نیوز - پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در مصاحبه‌ای مفصل، از «لیونل مسی» و تأثیر او در بارسلونا و به طور کل فوتبال جهان سخن گفت.
مسی اخیراً در مصاحبه‌ای گفته بود که وی تحت هدایت گواردیولا، «رشد زیادی» کرده است و این تمجید برای مرد اسپانیایی ارزش زیادی داشت.
گواردیولا در این خصوص اظهار داشت: اینکه بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ این جمله را در مورد شما بگوید … فکر می‌کنم این حرف به خاطر تیتو، من و تمام افرادی بود که آن روزها دور و بر مسی بودند؛ فقط می‌توانیم بگوییم متشکریم؛ تیتو همیشه می‌گفت مسی مثل دانش آموزی است که به مدرسه می‌رود و چون همه چیز را می‌داند، حوصله‌اش سر می‌رود؛ خوش شانس بودیم که مسی را در تیم داشتیم و سعی می‌کردیم تا حد امکان او را در بازی درگیر کنیم، البته این موضوع را بارها گفته‌ام؛ ستاره‌های زیادی در آن تیم بودند اما بدون او نمی‌توانستیم موفقیت چندانی به دست آوریم؛ مسی خیلی بیشتر از گیلاس روی کیک خامه‌ای (یک امتیاز اضافی) بود.
این در حالی است که «لوئیس فن خال» سرمربی اسبق منچستریونایتد که گواردیولا همواره از او به عنوان کسی که چیزهای زیادی در دوران فوتبالی از وی یاد گرفته است، اخیراً مدعی شده بود که مسی و «کریستیانو رونالدو» بازیکنان تیم محوری نبوده و این همان دلیلی است که تیم‌های آنان در فصل گذشته موفق به فتح لیگ قهرمانان نشده‌اند.
با این وجود، گواردیولا نظر متفاوتی داشته و می‌گوید: بارسا خیلی نزدیک بود، همه می‌گفتند آنها دست کم یک گل در آن فیلد خواهند زد؛ لیگ قهرمانان تلاش مضاعفی از شما طلب می‌کند و به احتمال زیاد منظور فن خال کارهای تدافعی بوده که در این تورنمنت بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که آنها (بارسا) مسی را از کناره‌ها به مرکز منتقل کردند صرف نظر از افزایش قای هجومی، برای کارهای تدافعی بود مدافعان آخر در اروپا خیلی در عمق فرو می‌روند؛ به شخصه نمی‌خواهم مسی تا این اندازه به عقب متمایل شود و در عوض ترجیح می‌دادم او استعدادهایش را در ۲۰ متر مانده تا دروازه حریف نمایان کند اما در نیوکمپ مقابل لیورپول او مثل یک حیوان درنده می‌دوید و او این کار در یک سوم خودی هم انجام می‌داد اما مقصر قهرمان نشدن بارسلونا در لیگ قهرمانان به هیچ وجه مسی نیست.
گواردیولا در ادامه مدعی شد که آبی اناری‌ها همچنان تیمی دلهره آور برای تمام اروپا هستند.
وی در این باره افزود: به قابلیت‌های بارسا دقت کردم و به شما اطمینان می‌دهم به هیچ وجه دوست نداشتم در هیچ مرحله‌ای با آنها برخورد کنم؛ آنها در آستانه فتح سه گانه بودند و اگر به فینال لیگ قهرمانان می‌رسیدند این کار را انجام می‌دادند؛ من کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم بگویم بقیه سرمربی‌ها چه کاری باید انجام دهند؛ علاوه بر این قضاوت شدن از سوی سایر مربی‌ها مرا آزار می‌دهد.
گواردیولا در پایان تاکید کرد: فکر می‌کنم بارسا در یک منطقه باید کمی تقویت شود و این موضوع را با نهایت احترام می گویم نه به خاطر اینکه هوادار آنها هستم و آن موضوع این است: فقط به این دلیل که شما بارسلونا هستید بدین معنا نیست که باید لیگ قهرمانان را فتح کنید؛ درست مثل آرژانتین و همه آنهایی که می‌گویند آنها باید قهرمان جهان شوند؛ میدانم بارسلونا تیم فوق العاده ای است اما تیم‌های دیگری هم وجود دارند که هدفشان فتح لیگ قهرمانان است.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد