تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 12:09 - 01 July 2020

برای ساخت مراکز درمانی از اورژانس نظرخواهی نمی‌شود

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: برای ساخت مراکز درمانی و ارائه مجوزها درخواست کردیم که از نظر ایمنی و ارائه خدمات اورژانس به این مراکز از سازمان اورژانس نظرسنجی شود و درخواست مجوز کنند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

برای ساخت مراکز درمانی از اورژانس نظرخواهی نمی‌شود

تیرداد نیوز - پیمان صابریان روز چهارشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت ایرنا درباره نظرخواهی از اورژانس برای ساخت مراکز درمانی و ارائه خدمات در زمان بحران‌هایی مثل حادثه شب گذشته(سه شنبه) در کلینیک سینا اطهر افزود: در تهران تلاش کردیم با افزایش پایگاه‌ها، خدمات را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری ارائه کنیم، اما بسیاری از ساختمان‌ها در تهران از نظر ایمنی شرایط مناسبی ندارند و باعث می‌شود که این حوادث بیشتر شود و ما هم خدمات را سخت‌تر ارائه کنیم.

وی ادامه داد: وقتی راهرو یا ورودی ساختمان مناسب نباشد، ارائه خدمات اورژانس به مراکز درمانی یا ساختمان‌ها دشوارتر می‌شود.

امسال کسری بودجه داریم

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: برای خرید تجهیزات تاکنون مبلغی به اورژانس تهران داده نشده است. البته با کسری بودجه‌ای که امسال خواهیم داشت، نیازمند همکاری و بازدید بهتری در بودجه هستیم تا امسال را بگذرانیم و سال آینده حداقل بیماری ناشی از ویروس کرونا کمتر شود و روی فعالیت اورژانس تاثیر کمتری بگذارد.

وی افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کسری بودجه در اورژانس تهران داریم. مشکلات تحریم خیلی روی کار ما تاثیر نگذاشته، اما مشکل بودجه داریم.

اعلام کردیم که مردم تجمع نکنند

صابریان بیان کرد: آنچه ما دیشب اعلام کردیم این بود که به خاطر شرایط کرونایی، تجمع ایجاد نشود. آنجا مرکز تصویربرداری بود و گاز هلیوم وجود داشت و در نتیجه احتمال انفجار وجود داشت، اما صحبتی درباره تشعشعات مطرح نشده و اصلا در جریان این موضوع نیستم.

وی درباره علت حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر اظهار کرد: افراد متخصص در حال بررسی هستند که علت حادثه دقیقا چه چیزی بوده و در این مورد باید متخصصان مربوطه پاسخ بدهند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر