تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 11:15 - 01 July 2020

روحانی نشست دیروز سازمان ملل شکست جدید برای ‌آمریکا بود

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه سازمان ملل دیروز صحنه نمایش شکست سیاسی آمریکا بود، تاکید کرد: نشست دیروز شکست جدید برای آمریکایی‌ها بود.

روحانی نشست دیروز سازمان ملل شکست جدید برای ‌آمریکا بود

تیرداد نیوز - حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات، با تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) یک ویژگی خاص دارد و آن اینکه مهمان مردم ایران است. از روزی که علیرغم خواسته میل، مجبور شد از مدینه هجرت کند و وارد ایران شد، در مسیر از اهواز تا نیشابور، مردم از بیانات آن حضرت بهره و استفاده بردند.  

وی ادامه داد: در دورانی که ایشان در مرو و خراسان بود، بیانات و مباحثات آن حضرت و شرکت در مجالس رسمی در حوزه دینی، اعتقادی و... اثرگذار بود تا آنجا که امام هشتم را به عنوان عالم آل محمد (ص) لقب دادند و فرصت ایشان برای تببین احکام دین در جلسات رسمی بی‌نظیر بود.  

رییس‌جمهور با بیان اینکه امام صادق (ع) را به عنوان موسس مکتب و مذهب‌مان می‌شناسیم، اظهار داشت: درست است در دوران امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، فقه و تشیع تبیین شد، اما رسمیت مذهب شیعه مربوط به دوران امام هشتم است یعنی در دورانی که در دوران خلافت و حکومت، به وضوح و علنی تشیع تبلیغ می‌شد و خلیفه وقت به صورت ظاهری از آن پیروی می‌کرد.  

روحانی با تاکید بر اینکه امام هشتم امام تدبیر بود، تصریح کرد: علیرغم میل امام هشتم به عدم سفر از مدینه، به دلیل آثار و مسائلی که برای دنیای اسلام داشت، آن را پذیرفت و قبول کرد و علیرغم رد ولایت عهدی، آن را به ظاهر پذیرفت. این بسیار مهم است که پایان کار را ببینیم و در همه برنامه‌ریزی‌ها مسائل اصلی امت اسلام و جامعه مدنظر باشد و سیره مبارک آن حضرت می‌تواند راهنمای خوبی برای ما در این مسیر باشد.  

وی با اشاره به سالگرد مورد هدف قرار دادن هواپیمای ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی در تیر ماه سال ۶۷ خاطرنشان کرد: فردا دوازدهم تیر ماه است؛ روزی که ایرباس ما توسط موشک‌های آمریکایی سرنگون شد. این جنایت بزرگی بود که در تاریخ کشور تحقق یافت. اینکه یک نیروی نظامی به تعمد در میدان جنگی که در ظاهر ایران و عراق بود، حضور یافت و آمریکا در ماه‌های اخیر در خلیج فارس وارد آن شد.  

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: آمریکایی‌ها هواپیمای ما را زدند، بگویند اشتباه کردم ولی عذرخواهی نکنند، بگویند فکر کردم اف ۱۴ است ولی نبود و به کسی که این هواپیما را سرنگون کرد و ۲۹۰ را به شهادت رساند، مدال داد. این شیوه و اخلاق آمریکایی‌ها و مسیری است که از آن زمان تا به امروز دنبال کرده‌اند. فرض بگیریم اشتباه کرده‌اند، لااقل عذرخواهی کرده و آن فرد را محکوم می‌کردند، نه مدال بدهند.  

روحانی با بیان اینکه همین مسئله را مجددا شاهدیم و سازمان ملل صحنه نمایش شکست سیاسی آمریکا در برابر آمریکا بود، ابراز داشت: در سه سال و نیم گذشته و زمانی که دولت جدید آمریکا در کاخ سفید مستقر شده بود، در طول این مدت، با بی قانونی، اعمال ضد قانونی و ضد حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی روبه‌رو بودیم.  

وی اضافه کرد: ممکن است آمریکایی‌ها در محاسبات‌شان بگویند در عرصه اقتصادی دستاوردی داشتیم و ملت ایران را تحت فشار قرار دادیم ولی از نظر حقوقی، سیاسی و اخلاقی بارها مواجه با شکست شدند و نشست دیروز شکست جدید برای آمریکایی‌ها بود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور