تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 11:50 - 30 June 2020

موسوی امنیت منطقه با اطاعت از آمریکا تامین نخواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه امنیت منطقه با اطاعت از آمریکا تامین نخواهد شد، گفت: تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغیییر رفتارهای خصمانه و روی آوردن به همکاری‌های منطقه‌ای است.

موسوی امنیت منطقه با اطاعت از آمریکا تامین نخواهد شد

تیرداد نیوز - سیدعباس موسوی روز سه‌شنبه در پاسخ به اتهام‌های بی‌اساس و اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و بحرین اظهار داشت: جای بسی شگفتی است که کشورهایی همچون عربستان سعودی که خود منبع تروریسم و افراطی‌گری در منطقه هستند و سال‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش به بی‌ثبات‌سازی در منطقه دامن زده‌اند، اتهام‌های بی‌اساسی به جمهوری اسلامی ایران که با رفتار مسئولانه خود شر گروه‌های تروریستی را از سر کشورهای منطقه کوتاه کرده است، وارد می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: حمایت از خواسته نماینده آمریکا در تور دوره‌گردی وی در منطقه برای استمرار محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان از سوی کشورهایی که بیش از پنج سال است با سلاح‌های آمریکایی هزاران نفر از جمله زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیده‌اند، طنز تلخی است که در این روزها شاهد آن هستیم.  

موسوی گفت: زمان آن فرا رسیده است که این کشورها از اظهارات نابخردانه و پیروی کورکورانه از آمریکا که خود مظهر ظلم و بی‌عدالتی در جهان است دست برداشته و به این باور برسند که امنیت با اطاعت از آمریکا تامین نخواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغیییر رفتارهای خصمانه و روی آوردن به همکاری‌های منطقه‌ای است.

به گزارش ایرنا، آمریکا و بحرین دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای مشترک، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شدند. در این بیانیه مشترک ادعا شده است که جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت بحرین را با فراهم کردن سلاح برای تروریست‌ها برهم زده است.

 آمریکا و بحرین همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کردند که تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

این بیانیه مشترک پس از کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه شب «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین و «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران صادر شد.

تحریم‌های تسلیحاتی بین المللی علیه ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، آبان ماه امسال برداشته می‌شود اما آمریکا با وجود خروج از برجام و نقض تمام توافقات صورت گرفته، تلاش دارد تا این تحریم‌ها بار دیگر تمدید شود.

پیش‌تر «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی هم در کنفرانس خبری مشترک در ریاض، خواستار ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شدند.

آمریکا بیشترین صادر کننده تسلیحات به منطقه غرب آسیا و عربستان بزرگترین خریدار و انبار کننده تسلیحات در جهان محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور