تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 11:58 - 20 June 2020

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری

سرمایه‌گذاران روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند.

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری

تیرداد نیوز - برخی از کارشناسان وال استریت به سیاست‌های پولی و اقدامات محرک مالی اشاره کردند که باعث می‌شود طلا اوج قیمت اخیرش را دوباره تست کند.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز در این باره گفت: طلا در هفته جاری باید به قیمت بالاتری صعود کند. این فلز در مواجهه با عوامل مختلف شامل نگرانی‌ها نسبت به تاثیر ویروس کرونا روی کندی تقاضا و اقدامات محرک مالی جهانی شرایط دشواری را داشته است. مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده اند که به روند سیاست پولی فعلی ادامه می‌دهند و هر آنچه لازم باشد برای حمایت از رشد اقتصادی انجام خواهند داد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۵۶ درصد به افزایش و دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۳ درصد نظر خنثی داشتند.

در این بین، ۱۲۹۹ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۶۸۸ نفر معادل ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۰۲ نفر معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۳۰۹ نفر معادل ۲۴ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به رشد قیمت طلا خوش بین بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه با ۲۱ دلار و ۹۰ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، در ۱۷۵۳ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۹ درصد افزایش نشان داد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز به کیتکونیوز گفت: طلا پس از تحکیم قیمت در سه ماه گذشته، باید مدتها قبل صعود می‌کرد. بانک مرکزی آمریکا به شدت در تلاش است تا ارزش شاخص دلار را کاهش داده و صادرات به کشورهایی مانند چین را تقویت کند و از این طریق به رشد اقتصادی کمک کند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو با اشاره به مقاومت خریداران در بحبوحه صعود بازارهای سهام جهان، افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در لاسال فیوچرز یکی از چندین کارشناس وال استریت است که طلا انتظار دارد تا به مرز ۱۷۶۰ دلار صعود کند. وی انتظار دارد روند کاهشی دلار ادامه پیدا کند.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه اورکا ماینر ریپورت اظهار کرد: طلا در هفته جاری صعود به مرز ۱۷۶۰ دلار را هدف گرفته و امسال به ۱۸۰۰ دلار و بالاتر از آن صعود خواهد کرد. وضعیت نرخهای بهره به نفع قیمت طلا مانده و این فلز ارزشمند این اواخر با وجود صعود بازارهای سهام، بالا مانده است.

آدام بوتون، مدیرکل فارکس لایو به کیتکونیوز گفت: طلا در فضای ریسک پذیر عملکرد بهتری داشته و مرز ۱۷۶۰ دلار کلیدی مانده و احتمالا طلا در کوتاه مدت این قیمت را تست خواهد کرد.

اما دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز پیش بینی کرد طلا کاهش قیمت خواهد داشت زیرا در محدوده معاملات اخیرش مانده است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم پایین آمدن قیمت طلا در کوتاه مدت را پیش بینی کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی داشت و گفت: آخرین هفته بهار طلا در محدوده ۱۶۷۵ تا ۱۷۷۵ دلار مانده است و با وجود صحبت‌های زیادی که مقامات بانکهای مرکزی مطرح کرده اند هنوز گزارش‌های اقتصادی مهمی وجود ندارند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور