تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 17:46 - 30 May 2020

بانک توسعه صادرات ایران تا سقف 15000 میلیارد ریال اوراق گام صادر می کند

-بانک توسعه صادرات با هدف رفع موانع رونق تولید و تامین سرمایه در گردش سالم و پایدار با مجوز بانک مرکزی تا سقف 15000 میلیارد ریال اوراق گام صادر می کند.

بانک توسعه صادرات ایران تا سقف 15000 میلیارد ریال اوراق گام صادر می کند

تیرداد نیوز - گواهی اعتبار مولد (گام)، به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه، امکانات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌کند که بر اساس آن تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه از بانک عامل، انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید را درخواست کرده و به بنگاه فروشنده، مواد اولیه تحویل می‌دهند.

قابلیت نقل و انتقال در بازار سرمایه

براساس این گزارش، گواهی یاد شده، علاوه بر قابلیت نقل و انتقال در بازار پول در بازار سرمایه نیز قابل معامله است. این امر بدان معناست که سرمایه‌گذاران خرد و کلان از طریق بازار سرمایه، به عنوان مکمل سیستم بانکی کشور در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی عمل نموده که این امر بدون تحمیل فشار مضاعف بر سیستم بانکی کشور، به رفع مشکلات واحدهای تولیدی کمک شایانی خواهد کرد.

مراحل درخواست اوراق گام

این روش برای تامین سرمایه در گردش ‌(مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار مصرفی) مشتریان حقوقی بانک که مجوز فعالیت در بخش‌های اقتصادی مولد داشته و ماهیت فعالیت شان تولیدی صادراتی باشد، کاربرد داشته و می توانند با مراجعه به بانک و معرفی بنگاه فروشنده (اعم از تولیدی یا خدماتی) درخواست خود را ارایه کنند.

درصورت صدور مصوبه، مفاد آن به متقاضی ابلاغ شده و پس از انجام اقدامات لازم توسط وی (نظیر ارایه وثایق، بیمه نامه وثایق و ...) قرارداد منعقد خواهد شد. در این مرحله متقاضی باید به بنگاه فروشنده اطلاع دهد تا برای انجام مراحل بعدی، به شعبه مربوطه بانک مراجعه کرده تا اوراق صادر و در اختیار وی گذارده شود.

در روش اول انتقال مالکیت اوراق توسط فروشنده به اشخاص دیگر، قابلیت انتقال از زمان صدور تا یک ششم زمان صدور تا سررسید، صرفا در بازار پول و از طریق سامانه گام خواهد بود. در روش دوم به دنیال اتمام بازه زمانی در روش اول، پس از انتقال به بازار سرمایه و طی تشریفات مربوطه، اوراق صرفا در بازار یاد شده قابل معامله بوده و بانک دخالت و مسوولیتی در قبال خرید و فروش اوراق نخواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد