تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 17:33 - 26 May 2020

پیکر نخستین سم‌شناس دارویی ایران فردا تشییع می‌شود

پیکر پروفسور کلانتری، نخستین سم‌شناس دارویی ایران فردا، چهارشنبه از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشییع می‌شود.

تیرداد نیوز - پروفسور هیبت‌الله کلانتری عضو هیات علمی و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که روز گذشته (پنجم خرداد) بر اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت، ساعت ۹ فردا (هفتم خرداد) از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشییع و سپس به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایسنا، این استاد برجسته در سال ۱۳۳۵ در گتوند متولد شد. در سال ۱۳۵۶ برای تحصیل در رشته داروسازی عازم هند شد و پس از گذراندن دوره پی‌اچ‌دی در سال ۱۳۶۱ و اخذ بورسیه تحصیلی در سال ۱۳۶۲، در نهایت در سال ۱۳۶۸ به کشور بازگشت و به عنوان نخستین سم‌شناس دارویی ایران در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور مشغول به کار شد.

پروفسور کلانتری از مشاهیر و نخبگان علمی کشور و نخستین سم‌شناس دارویی ایران بود.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در پیامی درگذشت هیبت‌الله کلانتری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

"انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأسف بار و حزن انگیز درگذشت دکتر کلانتری رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که از اساتید بنام و متعهد و اخلاق مدار بودند، موجب تألم خاطر اینجانب گردید. این ضایعه اسفناک را به خانواده محترم ایشان، دانشجویان و همکاران ایشان در دانشکده داروسازی و مردم شریف شهرستان گتوند تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم."

همچنین فرهاد ابول‌نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

"انا لله و انا الیه راجعون

بار دیگر حکمت الهی بر این قرار گرفت تا در این ایامی که جامعه دانشگاهی علوم پزشکی جندی شاپور درگیر بیماری مهلک کرونا است، استاد فرزانه مرحوم دکتر هیبت الله کلانتری رئیس فقید دانشکده داروسازی، از جهان فانی به دیار باقی سفر کند؛ سفری که برای ایشان آغاز آرامش ابدی و برای آنان که او را می‌شناختند، مایه تاسف و تاثر فراوان است.

بدون شک تلاش‌های وافر آن عزیز سفر کرده در جهت اعتلای نام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و نیز دانشکده داروسازی که با تربیت خیل عظیم دانش آموختگان داروسازی کشور و اقدامات جهادگونه ایشان در روزهای آغازین مبارزه با کرونا در جهت تولید مواد ضدعفونی کننده، تنها گوشه‌ای از افتخارات آن مرحوم مغفور است، اما آنچه بیش از همه صفاتش، در خاطره‌ها خواهد ماند، ایمان، اخلاق نیک و راست کرداری کم نظیرش بود که برای سالیان متمادی در اذهان همکاران و دوستدارانش خواهد ماند.

روح بلندش در این ایام آسمانی، قرین رحمت الهی و جایگاه جاودانش، بهشت برین باد."

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد