تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 15:19 - 26 May 2020

جزئیات برگزاری جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم

رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس یازدهم به تشریح جزئیات جلسه فردای مجلس پرداخت.

جزئیات برگزاری جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم

تیرداد نیوز - غلامرضا نوری، معاون اجرایی مجلس و رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس یازدهم  اظهار کرد: فردا (چهارشنبه، ۷ خرداد) جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم با حضور ۲۷۶ نفر از منتخبان مردم و مهمانان عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

او افزود: مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم با تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های بهداشتی روبه‌روست چراکه پروتکل‌های بهداشتی ما را بسیار محدود کرده است و بنابراین از دعوت مهمانان متعارفی مانند استانداران، شخصیت‌های کشوری و لشکری، پیشوایان مذاهب، اقلیت‌ها، هنرمندان و ورزشکاران معذوریم.

نوری بیان کرد: ما در موعد قانونی مجلس یازدهم را شروع خواهیم کرد و از منتخبان مجلس یازدهم دعوت می‌کنم که حتماً فردا ساعت ۸ صبح در محل صحن حضور داشته باشند.

رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس یازدهم بیان کرد: برنامه‌های مراسم افتتاحیه طبق آیین نامه و قانون باید اجرا شوند و تنها یک مورد از این موارد به دلیل پروتکل‌های بهداشتی قابل اجرا نیست.

او ادامه داد: مراسم روز افتتاحیه عبارتند از تلاوت قرآن، استقرار هیئت رئیسه سنی بعد از آن وزیر کشور گزارشی را قرائت کرده و رئیس جمهور نیز به سخنرانی خواهد پرداخت.

نوری تأکید کرد: بعد از این سخنرانی‌ها مراسم سوگند و تحلیف منتخبان ملت صورت خواهد گرفت و تنها مراسمی که امسال به آن  نخواهیم پرداخت حضور منتخبان در حرم امام خمینی (ره) خواهد بود چراکه در ایام گذشته حرم تعطیل بوده و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته این امر به فرصت دیگری موکول شد و به جای آن منتخبان با حضور در محوطه مجلس و مزار شهدای گمنام با آرمان‌های حضرت امام(ره) و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس یازدهم افزود: اعضای هیئت رئیسه سنی بر اساس مدارک واصله، آقای تقوی منتخب تهران به عنوان رئیس و آقای میرسلیم به عنوان نایب رئیس خواهند بود.

او تأکید کرد: همچنین آقای نجابت منتخب شیراز به عنوان جوان‌ترین دبیر و آقای فتحی منتخب کردستان نیز به عنوان دبیر دوم در هیئت رئیسه حضور خواهد داشت.

نوری ادامه داد: بر اساس تصمیم هیئت رئیسه سنی نمایندگان برای تشکیل شعب حضور خواهند یافت و به دلیل آنکه امسال عزیمت به حرم امام خمینی (ره) را در دستور کار نداریم فرصت لازم وجود دارد تا شعب تشکیل شود.

رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس یازدهم ادامه داد: برگزاری دومین جلسه رسمی مجلس یازدهم طبق تصمیم هیئت رئیسه سنی بر اساس رئیس استمزاجی خواهد بود تا مشخص شود که آیا این جلسه در روز پنج‌شنبه ۸ خرداد تشکیل می‌شود یا خیر.

او بیان کرد: کار شعب ممکن است به دلیل وجود اعتراض یا تشکیل کمیسیون تحقیق اندکی طول بکشد، اما در شرایط عادی تا یک هفته این کار انجام خواهد شد و با تصویب اعتبارنامه دو سوم از منتخبان مجلس رسمیت خواهد یافت و می‌تواند وارد دستورات دیگر شود.

نوری گفت: تمام منتخبان برای حضور در جلسه افتتاحیه دعوت شده‌اند و ما نیز امیدواریم که همه آنها حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس یازدهم در پایان گفت: برگزاری جلسه افتتاحیه طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت خواهد بود و مکان‌هایی مشخص شده تا منتخبان برای انجام تست کرونا به آنجا مراجعه کنند و شرط حضور منتخبان در جلسه افتتاحیه منفی بودن تست کرونای آنهاست.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور