تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 17:03 - 08 August 2019
وزیر بهداشت:

فعالیت های حوزه غذا و دارو به زودی شفاف می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا زمانی که من وزیر هستم هیچ کس نخواهد توانست جایی اعمال نفوذ کند و فعالیت های حوزه غذا و دارو تا یکی دو ماه آینده مثل یک اتاق شیشه ای شفاف می شود.


سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم روز خبرنگار به خبرنگاران گفت: در سازمان برنامه و بودجه که بودم موضوع فساد در نظام بهداشت و سلامت را پیگیری می کردم و در موارد مختلف این پیگیری ها موثر بود و جلوی مفاسد گرفته شد.
وی به اشکالات ساختاری موجود برای مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: ساختار ما طوری بود که ردیابی همه چیز میسر نبود. من امیدوارم تا یکی دو ماه آینده، ساختار اصلاح شود و دیگر هیچ حرکت غیرشفافی در همه حوزه ها از جمله غذا و دارو اتفاق نیفتد. با اصلاح ساختار، هر حرکتی در یک اتاق شیشه ای برای همه رسانه ها و مردم قابل مشاهده خواهد بود. 
وزیر بهداشت گفت: اگر قسمت هایی که چه در رسانه ها و چه در درون نظام پیگیر شفافیت هستند، منسجم حرکت کنند، می توان فساد را از بین برد. 
وی در خصوص اتهامات مطرح علیه سامانه پشتیبانی غذا و دارو موسوم به «تیتک» افزود: تیتک سامانه ای برای ثبت اطلاعات بود اما نارسایی هایی داشت. چهار ماه است روی آن کار می کنیم تا شفاف تر شود و در حال نصب امکانات پایش مدیریتی روی آن هستیم. دیروز پنج پرونده فساد در حوزه بهداشت و درمان را تحویل مقامات قضایی دادیم. باید سامانه تیتک در اختیار بخش های حاکمیتی قرار گیرد.
نمکی در مورد ثبت یک داروی تقلبی در سامانه تیتک نیز گفت: کارمند متخلف تحویل مراجع امنیتی و قضایی داده شد. همه پرونده ها بدون تشویش اذهان عمومی در حال پیگیری هستند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: تا زمانی که من وزیر هستم کسی حق اعمال نفوذ ندارد. به همه همکاران توصیه کردم در بررسی پرونده ها عدالت را رعایت کنند. 
نمکی ادامه داد: سرمایه گزاری در صنعت دارو را تشویق می کنیم. از واردکنندگان دارو می خواهیم به جمع تولیدکنندگان بپیوندند.
شکایت از رسانه ها پس گرفته شود
وزیر بهداشت ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: از همین جا به همه مجموعه های ذیربط اعلام می کنم شکایت از خبرنگاران را پس بگیرند.
وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای کنترل فشار خون نیز اظهار داشت: در طرح کنترل فشار خون، بیش از ۱۲ میلیون نفر که فشار خون بالا دارند، شناسایی شدند و از طریق پرونده الکترونیک، آنها را به تغییر سبک زندگی و مصرف کمتر نمک ترغیب خواهیم کرد. 
وزیر بهداشت گفت: نان، بقیه مواد غذایی و اغذیه ها نیز از نظر استفاده از نمک در غذا کنترل و پرونده الکترونیک سلامت به زودی به شماره همراه مردم متصل خواهد شد تا اطلاع رسانی پیامکی هم انجام شود.
نمکی در خصوص سهمیه ای بودن بخش زیادی از دانشجویان پزشکی و تحصیل برخی از این دانشجویان با وجود سه ترم مشروطی اظهار داشت: مجری اسناد بالادستی و مصوبات مجلس هستیم. ما هم در حال رایزنی هستیم تا این شرایط تغییر کند و کیفیت آموزش پزشکی ارتقا پیدا کند.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور