تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 15:16 - 23 May 2020

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

بختیاری از افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد از اول اردیبهشت خبر داد.

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

تیرداد نیوز - مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه سال ۹۹ از اول اردیبهشت ماه ۱۵ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد اضافه شد.

او با بیان اینکه در قالب جشن رمضان، طرح اکرام یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است که با رعایت حرمت و تکریم ایتام و محسنین برگزار می‌شود، گفت: در سال ۹۸، ۷۱۰ هزار و ۲۶۵ حامی در سراسر کشور در این طرح حضور فعال داشتند.

بختیاری ادامه داد: ۳۱۸ هزار یتیم مشمول طرح اکرام هستند که حامیان ۲۹۴ هزار نفر از آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دادند و در این مسیر ۹۱۱ میلیارد تومان کمک شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طرح اکرام ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ رشد قابل توجهی داشت، گفت: طرح اکرام در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ۲۷ درصد افزایش مشارکت داشت.

بختیاری با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به هر یتیم تحت پوشش کمیته امداد ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرد، افزود: در سنوات گذشته بر اساس راهنمایی های مقام معظم رهبری، در مساجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سفره ساده افطاری برپا می شد.

بختیاری ادامه داد: امسال با توجه به مسائل کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای رزمایش همدلی و مواسات و کمک مومنانه به یاد ۳۱۳ یار امام زمان، ۳۱۳ مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور راه‌اندازی کردیم.

او با بیان اینکه کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمامی آشپزخانه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان حضور داشتند و نکات بهداشتی را بررسی می‌کردند، بیان کرد: آشپزخانه های طرح اطعام مهدوی از ۳۱۳ آشپزخانه به هزار و ۷۴۶ آشپزخانه در سراسر کشور افزایش یافت.

بختیاری گفت: بر اساس آخرین آمار ۹۵ هزار و ۹۶۴ نفر به صورت رایگان و افتخاری در این آشپزخانه‌ها فعالیت داشتند.

او با بیان اینکه تا شب گذشته بیش از ۹ میلیون و ۵۱۴ هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: ۱۳۶ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است که ۱۰۰ درصد آن از کمک‌های مردمی، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری تأمین شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینک ۱۵ میلیارد تومان نیز از طریق اپراتور‌های مخابراتی جمع آوری شده است، گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته جیره خشک به نقاطی که دسترسی برای ارسال غذای گرم وجود نداشت اهدا شد که ارزش ریالی هر بسته ۱۹۰ هزار تومان بود.

او با بیان اینکه هزینه این اقدام ۱۰۰ درصد توسط گروه‌های مردمی تأمین شده است، ادامه داد: در این زمینه ۲۲۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

بختیاری با بیان اینکه سپاه، ستاد عتبات عالیات و دانشگاه‌های علوم پزشکی آشپزخانه‌های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دادند، ادامه داد: سال گذشته مردم در مساجد و مصلی‌های برگزاری نماز عید فطر فطریه خود را پرداخت می‌کردند، اما امسال با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه برگزاری نماز در برخی از نقاط داده نشده است.

او گفت: هموطنان می‌توانند با استفاده از کد دستوری *۸۸۷۷*۵#، شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و مراجعه به سایت emdad.ir فطریه عام، سادات، کفاره غیر عمد و عمد خود را پرداخت کنند.

بختیاری با بیان اینکه در سال ۹۸، ۱۷۵ هزار و ۹۶۰ شغل با تسهیلات ۴۷۱۰ میلیارد تومان در سراسر کشور ایجاد شد، ادامه داد: امسال با توجه به بودجه ۴ هزار و ۹۰۰ میلیاردی و تسهیلات ۶ هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی مقرر شده است ۲۰۰ هزار شغل در سراسر کشور با کمک بانک‌ها و استانداران ایجاد کنیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور