تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 17:20 - 20 May 2020

آخرین سکانس از مجلس دهم

آخرین جلسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با همه تلخ و شیرینی‌های خود بعد از ۴ سال پایان یافت.

آخرین سکانس از مجلس دهم

تیرداد نیوز - صبح امروز آخرین جلسه علنی مجلس دهم با دستور کار نسبتا فشرده‌ای آغاز شد، نمایندگان تلاش داشتند تا چند ساعت قبل از آنکه قصه مجلس دهم به پایان برسد، کارهای نیمه تمام خود را تا حدامکان به سرانجام برسانند، در ابتدای جلسه‌ بین نمایندگانی که به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی راه یافته اند، کارت‌های جدید نمایندگی و بین مابقی نمایندگان هم کارت ادوار توزیع شد.

آخرین مصوبات

دستور اول مجلس در روز آخر، الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بود که بر اساس آن »وزارت کشور مکلف می‌شود علاوه بر رسیدگی به امور تشکل‌های صنفی، کانون‌های بازنشستگی، خانه‌ها، انجمن‌های تخصصی غیرسیاسی و تشکل‌های صنفی که پیش از این قانون تاسیس شده اند نحوه و شرایط تاسیس و دریافت پروانه فعالیت و نیز ساز و کار رسیدگی به استعلام از مرجع قانونی و شرایط موسسان و اعضای موثر را شامل شرایط عمومی و اختصاصی آنها و اعضای هیات مدیره، بازرسان، مسئولان شعب استانی و نحوه و شرایط ارکان از قبیل مجمع و هیئت مدیره و بازرسان و شرایط و ساختار اساسنامه و نحوه و شرایط نظارت بر فعالیت تشکل‌هایی که قصد تاسیس دارند با رعایت همان قانون به روزرسانی کند.»

ابلاغ چهل قانون فقط در یک سال به رئیس جمهور!

البته نمایندگان مجلس همچنین موادی از طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی را در واپسین دقایق مجلس به تصویب رساندند و بعد از آن غلامرضا اسداللهی معاون نظارت مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه چهارم دوره دهم گزارشی را ارائه کرد او در خلال صحبتهای خود به این موضوع اشاره کرد که چهل قانون در سال پایانی مجلس به رئیس جمهور کشورمان ابلاغ و تاخیر در ابلاغ قوانین نیز به صفر رسیده است.

در لابه لای تصویب مصوبات امروز پارلمان، صحن مجلس شورای اسلامی خالی از حواشی نبود، برخی از نمایندگان با لباس‌های محلی خود در جلسه پایانی حضور یافتند. البته بازار سلفی بگیران هم داغ بود و بیشتر نمایندگان مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند که توجه عکاسان خبری را بیشتر از روزهای قبل مجلس به خود جلب کردند.

در حاشیه آخرین جلسه مجلس دهم نمایندگانی که بنا به هر دلیلی راهی مجلس یازدهم نشدند، در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس باشگاه خبرنگاران جوان از تجربیات و علاقه خود درباره خدمت به مردم گفتند، به عنوان مثال اسداله عباسی سخنگوی مجلس دهم گفت که هدفم از حضور در پارلمان خدمت به مردم بوده است، روزی وزیر و سه دوره نماینده مجلس در کانامه ام داشته‌ام، اگر بازهم فرصت شود به مردم خدمت می‌کنم چراکه کار کردن را برای مردم دوست دارم.

محمدرضا تابش نماینده اردکان دیگر نماینده مجلس نیز می‌گوید که به دنبال انجام وظیفه بوده‌ام و سعی کردم خالصانه خدمت کنم.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین معتقد است که فرصت خدمت بسیار ارزشمند است و هرکسی این فرصت را از دست دهد اقبال را از دست داده است.

او می‌گوید که به صندلی های سبز بهارستان دلبستگی ندارد، چراکه این مسئولیت بسیار سخت است.

محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده‌ای که از نمایندگی برای دوره یازدهم انتخابات مجلس انصراف داد، می‌گوید که اصلا دل تنگ مجلس نمی‌شود، چرا که اگر این صندلی‌ها ماندنی بود به ما نمی‌رسید.

میرحمایت میرزاده یکی دیگر از جاماندگان مجلس یازدهم می‌گوید که ترک کردن بهارستان سخت نیست، چرا که اگر سخت بود قبلی ها جایشان را به ما نمی‌دادند. جایگاه نمایندگی امانت است و نمایندگان باید امانت‌دار خوبی باشند.

سیدحسن حسینی شاهرودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم می‌گوید که به جرئت قسم می‌خورم که لحظه‌ای از نشستن روی صندلی‌های بهارستان لذت نبردم و اگر میتوانستم مصوبه ای را به نفع مردم به سرانجام رسانده یا کاری برای آنها انجام دهم، خوشحال می‌شدم.

پس از تصویب مصوبات بالاخره موعد آخرین نطق علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس دهم فرا رسید، البته نمایندگان مجلس که از صبح و در حین رای گیری مشغول گرفتن سلفی های دونفره بودند، صبر رئیس مجلس را به سر رسانده و باعث شدند که با عصبانیت از عکاسان بخواهد تا دست از عکاسی از صحن و نمایندگان بردارند.

رئیس مجلس پس از ترشرویی با جماعت عکاسان تشنه سوژه، نطق صریحش را درآخرین روز ریاست دوازده ساله‌اش ارائه کرد، او در سخنان خود گفت که نمایندگان تلاش کردند تا کار مجلس در حل مشکلات کشور انجام شود و این ارزشمند بود، از اینکه گاهی نمایندگان عصبانی می‌شدند برای اینکه مسئله‌ای را محقق کنند من در دلم آنها را تحسین می‌کردم، زیرا در انجام وظایف نمایندگی کوشا هستند، برای مثال آقای فولادگر برای اینکه یک موضوع از کمیسیون متبوعش در دستورکار قرار گیرد حداقل ۱۰ بار به هیئت رئیسه مراجعه می‌کرد.

او بیان کرد که در ۱۲ سالی که رئیس مجلس بودم یادم نیست که مقام معظم رهبری دستوری به مجلس داده باشند، با وجود اینکه به لحاظ ولایت مطلقه فقیه می‌توانستند این کار را انجام دهند، اما رأی مردم نزد ایشان خیلی محترم است و مجلس برای مقام معظم رهبری محترم است. رهبر معظم انقلاب نظر خود را می‌گفتند، اما دستوری نمی‌دادند و می‌گفتند مجلس خودش تصمیم بگیرد. مجلس هم وقتی نظر ایشان را می‌دانست احترام می‌گذاشت و این رفتار متقابل، ارزشمند و مهم است.

قصه مجلس دهم به آخر رسید/وقتی عکاسان خشم رئیس مجلس را برافروختند

پس از سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی عکس یادگاری گرفتند و به این ترتیب پس از قرائت نامه تقدیر نمایندگان از هیئت رئیسه مجلس و علی لاریجانی حکایت مجلس دهم به پایان رسید.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور

سقف برداشت از حساب های بانکی افزایش یافت

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است