تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 18:59 - 17 May 2020

شرکت داروسازی آمریکایی درمان ویروس کرونا را تولید کرده ایم

کمپانی بیوتکنولوژی Sorrento Therapeutics که مرکز آن در سن دیگو واقع است، ادعا می کند که آنتی بادی ساخت آن ها توانسته از ورود ویروس کرونا به سلول های بدن انسان سالم در تست های آزمایشگاهی به طور کامل جلوگیری کند.

شرکت داروسازی آمریکایی درمان ویروس کرونا را تولید کرده ایم

تیرداد نیوز - کمپانی داروسازی Sorrento در حال همکاری با دانشکده پزشکی Mt Sinai در نیویورک است تا ظاهراً این آنتی بادی را با آنتی بادی های دیگر ترکیب کند تا به دارویی به عنوان واکسن کرونا دست یابند. این کمپانی داروسازی می گوید که می تواند در عرض یک ماه تا ۲۰۰,۰۰۰ دُز از این واکسن را تولید کند. این برنامه زمانی می تواند تا ماه ها قبل از تولید واکسنی که همه قولش را داده اند (اوایل سال ۲۰۲۱)، در دسترس مردم جهان باشد.

شرکت داروسازی Sorrento هنوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای تولید داروی خود چراغ سبز دریافت نکرده اما به محض اعلام خبر دستیابی محققان این شرکت به داروی کرونا، ارزش سهام آن نزدیک به ۲۲۰ درصد رشد داشته است. دکتر هنری جی، مدیرعامل شرکت داروسازی مذکور در مصاحبه با فاکس نیوز چنین گفته است: «می خواهیم تاکید داشته باشیم که این درمان است. راه حلی وجود دارد که ۱۰۰ درصد موثر است. اگر آنتی بادی بی اثر کننده را در بدن داشته باشید، دیگر نیازی به فاصله گذاری اجتماعی نخواهید داشت. بدون ترس می توانید جامعه را باز کنید». تست های صورت گرفته در ازمایشگاه ها روی سلول های انسانی صورت گرفته اما کمپانی داروسازی Sorrento اعلام نکرده که داروی ساخته شده توسط آن ها می تواند همان تاثیر را در بدن انسان داشته باشد یا خیر.

رفتار این آنتی بادی در درون بدن انسان و عوارض جانبی آن نیز هنوز نامشخص است. آنتی بادی ها با از کار انداختن پاتوژن هایی که ویروس هایی مانند کرونا را شامل می شوند کار می کنند. ترکیبی از پاتوژن ها، که شرکت داروسازی Sorrento ادعا می کند به آن دست یافته است، می تواند مانع از ورود ویروس کرونا به سلول انسان شود. دکتر جی در ادامه مصاحبه خود با فاکس نیوز تصریح کرده است: «این دارو دست های خود را به دور ویروس حلقه خواهد کرد. دور ویروس پیچیده و آن ها را از بدن بیرون خواهد برد. وقتی آنتی بادی از ورود ویروس به سلول انسان جلوگیری کند، ویروس دیگر زنده نخواهد ماند. اگر ویروس ها نتوانند وارد سلول شوند نمی توانند تکثیر کنند.

پس این بدان معناست که اگر از ورود ویروس به سلول جلوگیری کنیم، ویروس در نهایت خواهد مرد و بدن آن ویروس را بیرون خواهد انداخت». کمپانی داروسازی Sorrento ادعا می کند که محققان این شرکت میلیون ها آنتی بادی را در یک دهه اخیر جمع آوری کرده اند که با شیوع ویروس کرونا شروع به بررسی و غربالگری آن ها کردند. دکتر جی می افزاید: «آنتی بادی STI-1499 ما یک پتانسیل درمانی منحصربفرد را نشان داده و می تواند پتانسیل نجات زندگی بسیاری را پس از دریافت تاییدات ضروری معمول داشته باشد».

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور

سقف برداشت از حساب های بانکی افزایش یافت

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است