تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 14:33 - 17 May 2020

هدف‌گذاری برای تولید ۴۰۰ هزار گوشی داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نیاز ۱۲ میلیون گوشی مردم در کشور بیان کرد: سه طرح کلان ملی برای حل چالش‌های پساکرونا داریم که تولید گوشی همراه و تجهیزات هوشمند داخلی یکی از این طرح‌هاست؛ بنا داریم تا پایان سال به هدف‌گذاری تولید ۴۰۰ هزار گوشی در سال برسیم.

هدف‌گذاری برای تولید ۴۰۰ هزار گوشی داخلی

تیرداد نیوز - مراسم روز جهانی ارتباطات با حضور اسحاق جهانگیری -معاون اول رییس جمهوری- و محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در عمارت کلاه‌فرنگی وزارت ارتباطات برگزار شد و فعالان حوزه ICT و خبرنگاران به‌صورت ویدیوکنفرانسی با بهره‌گیری از خدمات ابری یک شرکت ایرانی در این مراسم حضور داشتند.

آذری جهرمی در این نشست با بیان اینکه ارتباطات در وقایع سال گذشته از سیل و قطعی اینترنت، به‌عنوان تسهیل‌گر برقرارکننده شرایط بود، گفت: در دو سال گذشته چالش‌هایی را پشت سر گذاشتیم که تا به حال نظیر آنها را شاهد نبودیم. شیوع ویروس کرونا هم مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد و البته باعث شد اقداماتی که قرار بود طی یک سال آینده انجام بدهیم را ظرف مدت سه ماه به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای مقابله با چالش‌های دوران پساکرونا بیان کرد: استفاده‌ از صندوق نوآفرین برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا یکی از این اقدامات است. ۱۰۰ میلیارد تومان حجم صندوق است که شامل ۲۰ درصد سهم دولت و ۸۰ درصد شامل سایر بخش‌ها و بانک‌ها و اپراتورها می‌شود. عرضه سهام شرکت‌های فناوری اطلاعات در بورس یکی‌ دیگر از این اقدامات است. همچنین پیگیری و اجرای سه طرح ملی هدف‌گذاری شده، از جمله تولید مودم داخلی برای اتصال ۲.۵ میلیون پورت VDSL در سال ۹۹، تولید گوشی همراه و تجهیزات هوشمند داخلی و توسعه زیرساخت ابری از جمله دیتاسنترها.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد