تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 17:15 - 07 August 2019
براساس نامه فیفا به فدراسیون فوتبال عراق؛

دیدار فوتبال ایران و عراق در زمین بی طرف برگزار می شود

تمامی دیدارهای تحت مدیریت فیفا در کشور عراق از جمله دیدار تیم ملی این کشور برابر ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دلیل تامین نشدن الزامات امنیتی در زمین بی طرف برگزار خواهد شد.


فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال عراق به این نهاد اعلام کرد که به دلیل تامین نشدن الزامات امنیتی مدنظر این نهاد بین المللی، بازی‌های تحت مدیریت فیفا را نمی توان در ورزشگاه های این کشور برگزار کرد.
«علی نوری» سردبیر روزنامه «فوتبال عراق» (جریدة فوتبول العراقیة) با انتشار توییتی به پیوست تصویر نامه ارسالی فیفا نوشت: متن نامه ارسالی فیفا به فدراسیون فوتبال عراق تاکید می‌کند که شرایط امنیتی نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه وخیم‌تر نیز شده است و بنابراین این نهاد باید برای بازی‌های ملی خود پیش از اول آگوست ۲۰۱۹ ورزشگاهی بی‌طرف را برای میزبانی انتخاب و اعلام کند.
متن نامه مذکور به شرح زیر است: ما (فیفا) دریافت نامه‌های شما در تاریخ نهم و شازدهم جولای ۲۰۱۹ را تایید می‌کنیم؛ با این وجود، به اطلاع می‌رسانیم که تصمیم شورای فیفا در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۸ تایید کرد که رقابت‌های تحت نظر فیفا را نمی‌توان در عراق برگزار کرد مگر اینکه نتایج «ارزیابی ریسک»  فیفا به صراحت اجازه برگزاری این بازی ها را به طور موقت صادر کند؛ این الزامات در حال حاضر نیز برآورده نشده و ریسک امنیتی همچنان بالا بوده و به تازگی نیز به جای بهبود تشدید شده است؛ بنابراین عراق باید ورزشگاه بی طرفی را خارج از قلمرو این کشور برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تعیین کند؛ لذا خواهشمندیم ورزشگاه مورد نظر خود را تا پیش از اول آگوست ۲۰۱۹ به اطلاع فیفا و ای‌اف‌سی برسانید.
تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ چین با تیم های عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ هم گروه است.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد