تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 16:24 - 05 August 2019
رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت:

حدود ۴۶ درصد جوانان فعالیت فیزیکی ندارند

رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت گفت: فعالیت فیزیکی جوانان حدود ۱۵۰ دقیقه در هفته است و ۴۶ درصد آن‌ها، فعالیت فیزیکی کمتر از حد‌ معمول دارند.

تیرداد نیوز - گلایل اردلان در این باره اظهار کرد: بر اساس اسناد بالا دستی، توجه به سلامت جوانان یکی از موضوعات اصلی حوزه سلامت محسوب می‌شود و براساس قانون، مسئله سلامت افراد جامعه، یکی از مهم‌ترین ارکان دولت‌ها است؛ در نتیجه وزارت بهداشت، توجه زیادی به نیازمندی‌های گروه‌های مختلف جامعه دارد.
او ادامه داد: وزارت بهداشت اقدامات خوبی در زمینه ترویج زندگی سالم و برطرف کردن موانع ازدواج در جوانان برداشته است که اصل چهارم سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری نیز در این زمینه است.
اردلان با اشاره به اینکه اکنون ۱۷ و نیم درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: نیازهای جوانان، متنوع و متفاوت با سایر اقشار است و وزارت بهداشت، سلامت جوانان را مورد بررسی قرار داده است که موضوعات مهم و اولویت دار این حوزه مشخص شود.
رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت افزود: اضافه وزن و چاقی در بین جوانان به شدت شیوع پیدا کرده است و طبق آمار، حدود ۲۹ درصد از جوانان دارای اضافه وزن و ۱۲ درصد از این افراد چاق هستند؛ فعالیت فیزیکی جوانان در حدود ۱۵۰ دقیقه در هفته است، در حالیکه ۴۶ درصد آن‌ها، فعالیت فیزیکی کمتر از حد‌معمول دارند.
او تاکید کرد: طبق آمار، ۱۲ درصد از جوانان دخانیات استعمال می‌کنند، همچنین بیش از ۲ بار در هفته از غذا‌های آماده استفاده می‌کنند؛ این مسائل، سلامت آن‌ها را به شدت تهدید می‌کند.
اردلان ادامه داد: وزارت بهداشت باهدف ارتقای سلامت جوانان یک سند ملی تدوین کرده است و به معاونت‌های زیر مجموعه و کمیته‌های ارتقای جوانان و وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده است.
رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت، افزود: اجرای سند ملی با کانون‌های تاثیرگذار بر سلامت جوانان و شناسایی نیاز‌های جوانان از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت است.
او ادامه داد: سبک زندگی جوانان در قالب بسته راهبردی در وزارت بهداشت تدوین و اجرا می‌شود که در این بسته موضوع پیشگیری از رفتار‌های مخاطره آمیز جوانان بررسی شده است.
اردلان گفت: تشکیل خانواده و رویکرد ترویج ازدواج سالم از دیگر بسته‌های تدوین شده وزارت بهداشت است؛ هدف از تدوین این بسته، افزایش آگاهی جوانان به منظور تضمین ازدواج مناسب است.
رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: برای اولین بار وزارت بهداشت در سال ۹۲ بسته خدمت سلامت جوانان را در دو سطح پزشک و غیر پزشک تدوین کرده است که تا امروز سه بار بازنگری شده است؛ این بسته به سراسر کشور ابلاغ شده است و در پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت اجرا می‌شود.
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد