تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 11:54 - 02 April 2020

مصرف داروهای خانواده ایبوپروفن برای درمان کووید 19 مناسب است یا خیر

استفاده از داروهای ضد التهابی و ضد درد مانند ایبوپروفن و ناپروکسن به ضرر بیماران مبتلا به کرونا هستند و یا در درمان کرونا موثر هستند.

مصرف داروهای خانواده ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی در صورت ابتلا به بیماری کووید-19 مناسب است یا خیر

تیرداد نیوز - آیا مصرف داروهای خانواده ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی در صورت ابتلا به بیماری کووید-19 مناسب است یا خیر؟ 
در این زمینه تاکنون مقاله علمی چاپ نشده است تا با قطعیت بتوان ثابت کرد که استفاده از داروهای ضد التهابی و ضد درد مانند ایبوپروفن و ناپروکسن به ضرر بیماران مبتلا به کرونا هستند و یا در درمان کرونا موثر هستند.

اما به‌تازگی نگرانی جدیدی در این زمینه ایجاد شده است، به این علت که وزیر بهداشت فرانسه اعلام نمودند که نباید از داروهای ضد التهابی برای درمان بیماری کووید 19 استفاده کرد و همچنین در تاریخ 18 مارس نیز سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که نباید از ایبوپروفن برای درمان این بیماری استفاده کرد اما بعد از 24 ساعت حرف خود را پس گرفتند و اعلام کرد که در این زمینه توصیه خاصی نمی‌کند و این بدان معناست که استفاده از ایبوپروفن را نه رد می‌کند و نه تائید.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که در پی تحقیقات انجام شده در مقالات علمی چاپ شده تاکنون پژوهشی بر روی استفاده از ایبوپروفن در بیماران مبتلا به کووید 19 انجام نشده است. همچنین در ادامه این سازمان اشاره کرد که در حال انجام تحقیقات بیشتر است و تاکنون عوارض بیش از آنچه از قبل وجود داشت در مورد این دارو گزارش نشده است.

در نهایت می‌توان گفت که این موضوع فعلاً در حال بررسی و تحقیق است و هنوز آسیب رسان بودن استفاده از این دارو در بیماران مبتلا به کووید 19 و یا تاثیر آن در درمان کرونا اثبات نشده است و بیمارانی که از این دارو برای درمان دیگر بیماری‌ها و یا به دلایل دیگر استفاده می‌کنند نباید مصرف داروی خود را قطع کنند و قبل از انجام هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد