تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - 15:55 - 01 April 2020

نور خورشید موجب کاهش فشار خون می شود

محققان دریافتند قرارگیری در معرض اشعه UV نورخورشید با کاهش فشارخون سیستولیک (عدد اول به هنگام خوانش فشارخون) بدون توجه به دما مرتبط است.

تیرداد نیوز - قرارگیری در معرض نور خورشید با کاهش فشارخون مرتبط است. در این مطالعه جدید محققان فشارخون بیش از ۳۴۲ هزار بیمار را در حدود سه سال بررسی کردند. فشارخون افراد با گزارشات مربوط به دمای هوای محیط بیرونی و اشعه ماورابنفش (UV) که هر ماه اندازه گیری می‌شد مطابقت داده شد.

محققان دریافتند قرارگیری در معرض اشعه UV نورخورشید با کاهش فشارخون سیستولیک (عدد اول به هنگام خوانش فشارخون) بدون توجه به دما مرتبط است.

«ریچارد ولر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند، در این باره می‌گوید: «می دانیم که تغییر فصل موجب تغییر در فشارخون می‌شود و فاکتور‌های نظیر دما و ویتامین D را با آن مرتبط می‌دانستند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اما مطالعات مکرر در اثبات تأثیر ویتامین D در کاهش فشارخون ناموفق بوده اند. اکنون یافته‌های ما نشان می‌دهد درست است دما هم در فشارخون تأثیر دارد، اما تنها به دلیل اشعه UV است که فشارخون با ایجاد تغییر فصل تغییر می‌یابد.»

به گفته محققان، تاثیر نورخورشید بر افراد سفیدپوست در مقایسه با افراد سیاهپوست به مراتب بیشتر است.

اما محققان تاکید می‌کنند قبل از قرارگیری در معرض نورخورشید از ضدآفتاب استفاده نمایید چراکه اشعه UV در ابتلا به سرطان پوست نقش دارد. طبق اعلام آکادمی درماتولوژی آمریکا، بین ساعات ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر از قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید بپرهیزید و حتماً از ضدآفتاب‌های با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده نمایید.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد