تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 11:54 - 31 March 2020

روحانی: موفقیت در مبارزه با کرونا به خاطر حمایت مردم است

رییس جمهوری گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس خطرناک کرونا تا امروز بخاطر همکاری و حمایت مردم بوده است.

روحانی: موفقیت در مبارزه با کرونا به خاطر حمایت مردم است

تیرداد نیوز - حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: تشکر ویژه ای را از مردم داشته باشم که از آغاز بروز موارد ابتلا ویروس کرونا همکاری بسیار خوبی را با ستاد ملی کرونا داشته و امروز هم دارند.

وی ادامه داد: ما در مراحل مختلف، فاصله‌گذاری های اجتماعی را مدنظر قرار دادیم و در هر مرحله‌ای مردم حمایت کردند.

رییس جمهوری افزود: زمانی گفتیم از هر شهری می خواهید خارج شوید حتما باید کنترل و غربالگری شوید اگر علامتی نداشتید به سفر ادامه دهید وگرنه باید به مبدا خود برگردید که مردم همکاری کردند. در مرحله دوم که گفتیم مردم از استان های خود جز موارد ضروری به استان های دیگر سفر نکنند و افراد مسافری که از موطن خود خارج شدند سریعتر به وطن اصلی خود برگردند که مردم باز هم حمایت کردند.

رییس جمهور گفت: زمانی که گفتیم فروشگاه های پرجمعیت و پرتردد تعطیل شود مردم قبول کردند. آن مقطعی که آن را دوباره تشدید کردیم جز مغازه‌ها و فروشگاه‌های ضروری که برای مواد غذایی، بهداشتی و دارویی بقیه مغازه تا ۲۰ فروردین بسته شود بازهم همکاری کردند. حمایت و همکاری مردم اصل است.
وی تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران تا امروز در مقابله با این ویروس خطرناک کرونا موفقیت‌های خوبی بدست آورده است به خاطر حمایت مردم است. به خاطر این بوده است که مردم برای سلامت خود در صحنه بودند.

روحانی با بیان این که برای مردم ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سه امتحان بزرگ الهی اتفاق افتاد گفت: یک امتحان در دوران دفاع مقدس بود که لازم بود همه مردم حمایت کنند. جوانان، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همه در کنار هم به صحنه بیایند که بتوانیم در برابر توطنه جهانی موفق شویم که مردم این کار را کردند، نه ۱ روز و ۲ روز، ۸ سال تمام از استقلال، عزت، نظام خود حمایت کردند.
رییس جمهور تحریم را امتحان و آزمایش دوم عنوان کرد و گفت: تحریم طولانی که سالها برای مردم اعلام شد بخصوص در ۱۲ سال اخیر و به ویژه تحریم های ۲ سال اخیر که شدیدترین تحریم ها برای مردم بود. مردم در کنار نظام حمایت کردند و افتخارات فراوانی را برای کشور آفریدند.

وی ادامه داد: شاید مورد کرونا را بگوییم امتحان سوم که البته از این امتحانات که همه جان مردم پیروز بودند در کشور ما زیاد بوده است. چون این آزمایش، آزمایش قابل مقایسه با دنیا است و به راحتی می توانیم مقایسه کنیم. این ابتلای سختی برای مردم ما بود. روزهای سختی بر مردم ما گذشت. ایام عید بود مردم می خواستند سفر و دید و بازدید،‌ اماکن متبرکه بروند نشد برای مردم سخت بود.

روحانی اضافه کرد: اما در عین حالت وقتی مقایسه می کنیم ملت و کشور خودمان را با کشورهای دیگر موفقیت هایی را که بدست آوردیم حمایت همه مردم بود البته اگر چه در خط مقدم پزشکان، ‌پرستاران، کادر درمانی، ‌نیروهای مسلح بودند اما در واقع کل مردم آمدند.

رییس جمهور با اشاره به صحبت خود با استاندار اردبیل گفت: من از او سوال کردم از مردم درخواست کردیم که سفرهای نوروزی نروند امسال چند درصد کاهش سفر داشتید که گفت تقریبا می توانم بگویم که سفر نوروزی ما صفر بوده است. یکی دیگر از استاندارها کاهش سفر نوروزی را بالای ۸۰ درصد اعلام می کند. استاندار دیگری باز گفت که ۹۴ درصد کاهش سفر نوروزی داشته ‌اند که این نشان از کمک و حمایت مردم است.
وی یادآور شد: امروز آمار و نمودار سازمان جهانی نشان دهنده این بود که شرایط ایران بهتراز دیگر کشورها است این نمودار به ما نشان می دهد که مردم کمک کردند. صدا و سیما به عنوان صدای ملی در این ایام آنچه لازم بود برای مردم تبیین کردند و مردم هم گوش کردند یعنی هم گوش کردند و هم اجرا کردند بنابراین این کار بزرگ و عظیمی بود که در کشور انجام گرفت.

روحانی در ادامه به اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر کسی از ابتلای به این ویروس آگاه شد حتما با الزام خودش را باید قرنطینه کنند و اگر حال وی وخیم است به بیمارستان مراجعه کند. اگر شرایط بیماری وی خفیف تر است باید خود را قرنطینه کند و از منزل خارج نشود.
رییس جمهوری افزود: شاید ۸۰ درصد مردم به بیماری مبتلا باشند و علامت آن چنانی نداشته باشند اما در عین حال می توانند ناقل باشند و ویروس را به دیگران منتقل کنند اگر می توانند در منزل امکانات قرنطینه در یک اتاق را فراهم کنند، انجام دهند اگر ندارند و حالشان وخیم است در بیمارستان درمان خود را ادامه دهند. اما اگر بیماری خفیف است در نقاهتگاهی که در شهر است بروند خود را معرفی کنند و برای مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به عنوان قرنطینه استراحت کنند.

روحانی تصریح کرد: اگر کسی بعد از اینکه به او اعلام شود که جواب ازمایش او مثبت است و او مراعات نکند و در جمعی برود به عنوان فردی که مرتکب خلاف شده است و مقررات کشور را نقض کرده و به دیگران ضرر زده است مشمول قانون و مجازات می شود و با او برخورد می شود.
رییس جمهوری گفت: اگر دولت، دستگاه اجرایی و نیری انتظامی و ضابطین متوجه شدند فرد بیماری تخلف کرده و در جامعه حاضر شده است با او برخورد می کنند و در قوه قضاییه می تواند مورد محاکمه قرار بگیرد

روحانی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود : مردم اگر تسهیلاتی می خواهند و در منزل امکان قرنطینه ندارند می توانند به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور