تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 15:57 - 28 March 2020

صنعت هوایی بیشترین آسیب را از کرونا دید

با بحران همه گیری کروناویروس، صنعت هواپیمایی جهانی حتی پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبرنیز هرگز چنین وضعیت بدی نداشته است.

صنعت هوایی بیشترین آسیب را از کرونا دید

تیرداد نیوز - طبق اعلام اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی ، شرکت های هواپیمایی امسال یک چهارم تریلیون دلار درآمد از دست می دهند ، زیرا سفر به کشورهایی که برای مبارزه با کرونا وضعیت وخیمی پیدا کرده اند ، متوقف می شود. مرکز حمل و نقل هوایی CAPA مستقر در سیدنی هفته گذشته اعلام کرد ، اکثر شرکت های حمل و نقل تا پایان ماه مه ورشکسته می شوند.

این امر همه افراد از اپراتورها گرفته تا حامل های پرچم ملی را تحت تأثیر قرار می دهد. تولید کنندگان هواپیما و تأمین کنندگان آنها نیز تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند ، به طوری که شرکت بوئینگ خواستار میلیاردها دلار حمایت دولتی شده است ، از سوی دیگر ایرباس خطوط اعتباری را تمدید و سود سهام خود را لغو کرد.

با استفاده از روش Z-score که توسط ادوارد آلتمن در دهه ۱۹۶۰ برای پیش بینی ورشکستگی انجام شد ،براساس داده های موجود، برای شناسیی افرادی که بیشتردر معرض خطر ورشکستگی قرار دارند ، لیست شرکتهای هواپیمایی در معرض خطر فیلتر شدند. در محاسبات ، منابع مالی دولت یا سایر منابع مالی که می توانند به زنده ماندن اپراتورها کمک کنند ، در نظر گرفته نمی شوند.

به دلیل سطح بالای بدهی این لیست در آسیا متمرکز است ، در حالی که حاملان اروپایی نیز مصون نیستند ، همانطور که سقوط هواپیمایی منطقه ای انگلیس (گروه فلای بی ) آن را ثابت کرد. در این میان شرکت هواپیمایی هواپیمایی کم هزینه نروژی آسا ایرشاتل و ایرفرانس نیز هر دو در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند، همانطور که شرکت آمریکایی هواپیمایی ایرلاینز و شرکت اسکای وست نیز احساس خطر جدی می کنند.

دولت ها در سراسر جهان در حال مذاکره با شرکت های حمل و نقل هوایی برای پشتیبانی مالی از آنان هستند. البته خطوط هوایی هم هستند که دارای پشتیبان های مالی قوی هستند همانند دلتاایر که از حمایت مالی سرمایه گذارمیلیارد “وارن بافت” برخوردار است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد