تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 16:27 - 27 March 2020

سیگار نخی و خطر انتقال کرونا به دیگران

سیگار و قلیان می‌تواند سیستم ایمنی بدن بویژه سیستم ایمنی دستگاه تنفس را تحت تاثیر قرار دهد، اما خرید و مصرف سیگار بصورت دانه موردی پنهان است که می تواند موجب آلوده شدن بسیار از افراد سالم به ویروس کرونا شود.

سیگار نخی و خطر انتقال کرونا به دیگران

تیرداد نیوز - بیش از دو ماه است که ایران و جهان مواجه با ویروسی خطرناک به نام کویید 19 شده اند و مسئولان وزارت بهداشت و پزشکان و متخصصان با کمک رسانه ها راه های مختلف انتقال این بیماری را به عموم مردم آموزش و خطرناک بودن آن را یادآوری کرده اند.

باید آگاه باشیم که کرونا ممکن است همه جا در کمین ما باشد. پس از هشدارهای بسیار در مورد استفاده از قلیان به علت مشترک بودن و احتمال بالای انتقال بیماری کرونا به وسیله مصرف آن قهوه خانه ها تعطیل شدند، اما سیگارهای که بصورت دانه ای بفروش می ر سند نیز خطر انتقال کمتری نسبت به استفاده از قلیان را ندارند.

از آغاز شیوع کرونا در کشور متاسفانه کماکان شاهد خرید و فروش سیگار به صورت نخی هستیم. خرید و مصرف سیگار  بصورت دانه ای می تواند از جمله راه های ورود کرونا به بدن فرد سالم باشند.

سوپر مارکت ها و دکه های روزنامه فروشی به ناچار در حال دریافت پول نقد و استفاده از دستگاه های کارت خوان هستند، اما متاسفانه ما کماکان در حال مشاهده فروش سیگارهای باز و همچنین تقاضای خرید توسط برخی از مردم هستیم.

هنگام خرید سیگار بصورت دانه ای قطعا ویروس از طریق دست آلوده به سطح سیگار منتقل می‌شود و ویروس‌ کرونا می تواند از دست فروشنده و فرد مصرف کننده بطور مستقیم وارد دهان شود.

این نوع خرید و فروش سیگار می تواند شرایط انتقال ویروس را از فردی به فرد دیگر فراهم می‌کند.از این رو به مردم توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت خود از خرید سیگارهای باز جدا خودداری کنند.

از دیگر عوامل که ممکن است در این نوع خرید و فروش بسیار خطرساز و انتقال ویروس کرونا در افراد شود، می توان به استفاده از فندک های مشترک جهت روشن کردن سیگار اشاره کرد.

به فروشندگان عزیز پیشنهاد می شود حداقل در مدتی که مردم در قرنطینه هستند از تک فروشی خودداری کنند تا سهم بسزای در قطع چرخه انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

از کیوان معتکفی

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد