تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 18:57 - 17 March 2020
دبیر انجمن سازندگان قطعات:

قطعه‌ سازان ۸۴ درصد مطالبات خود را دریافت کردند

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو از پرداخت چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان (در مجموع ۸۴ درصد) از تسهیلات وعده داده شده به قطعه‌سازان تا پایان روز گذشته (دوشنبه) خبر داد.
تیرداد نیوز - مازیار بیگلو در این خصوص افزود: تا پایان روز گذشته ایران خودرو دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و سایپا هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سهم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خود به قطعه‌سازان را پرداخت کردند.
این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های عامل با سایپا، این گروه بتواند طی ۴۸ ساعت آینده بقیه مبالغ خود را از بانک ها دریافت و پرداختی های خود به قطعه‌سازان را انجام دهد.
بیگلو بیان داشت: با وجود اینکه سال ۹۸ سالی بسیار سخت برای خودروسازان و قطعه‌سازان بود، اما سهم قابل توجهی از مطالبات سررسید شده سازندگان قطعات تا امروز پرداخت شده است و اکثر قطعه‌سازان راضی به استقبال سال جدید رفتند، این در حالی بود که با مشکلات کرونا، کاهش ساعت های کاری و تعطیلی های پی در پی مواجه بودند.
در ماه‌های گذشته هیات دولت تزریق نقدینگی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را مصوب کرد. پس از آن در جلسه‌ای در کمیسیون صنایع مجلس که در آن وزیر صنعت، نمایندگان بانک‌مرکزی، وزیر اقتصاد و نمایندگان بانک‌های عامل حضور داشتند اعطای نیمی از این مبلغ یعنی پنج هزار میلیارد تومان به هر خودروساز برای تزریق به زنجیره تامین آن صورت‌جلسه شد.
در نهایت با تصویب شورای پول و اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای دو خودروساز بزرگ کشور مصوب و مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد تا به قطعه سازان بدهند و دو هزار میلیارد تومان دیگر خودروسازان پس از اصلاح ساختار مالی‌شان اوراق مشارکت بفروشند تا از بازار سرمایه جذب نقدینگی داشته باشند.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد