تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 18:55 - 16 March 2020

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول مجموعه باستان شناسی شامل سه بخش موزه باستان شناسی، تاریخ شرق و کاشی کاری در شهر استانبول است.

معرفی موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول مجموعه باستان شناسی شامل سه بخش موزه باستان شناسی، تاریخ شرق و کاشی کاری در شهر استانبول است.موزه های باستان شناسی استانبول مجموعه موزه ای بسیار دیدنی در شهر استانبول ترکیه است.در این مجموعه نزدیک به یک میلیون اثر باستانی متعلق به فرهنگ های مختلف وجود دارد.

موزه باستان شناسی استانبول یا موزه آرکئولوژی استانبول از سه بخش اصلی تشکیل موزه باستان شناسی، موزه آثار شرقی و قدیمی و موزه کاشی کاری شده است.این موزه بی نظیر به عنوان اولین موزه در سرزمین به شمار می رود.این موزه به عنوان یکی از بناهای نادر در جهان برای دوره خود به شمار می رود که همواره مورد توجه مسافرین علاقمند به فرهنگ و هنر می باشد.

معرفی موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستانی آرکئولوژی شهر استانبول

ردپای علاقه به جمع آوری آثار باستانی در دوره عثمانی به دوره فاتح سلطان مفتح برمی گردد اما ظهور نهادی موزه شناسی همزمان با تاسیس موزه های باستان شناسی استانبول به عنوان موزه من همایون یعنی موزه امپریال است.پایه های اولیه تشکیل این موزه باستان شناسی استانبول با تاسیس موزه i Humayun (موزه امپریال) در سال 1869 گذاشته شد و با جمع آوری مجموعه ای از آثار باستانی کلیسای هاگیا ایرنه شروع به فعالیت کرد.

وجوده دفینه های بسیار ارزشمند و تاریخی در کناره معامری فوق العاده خاص ساختمان موزه باستانی شهر استانبول، این موزه به یکی از منحصربفرد ترین موزه های اروپا و جهان تبدیل کرده است.مجموعه موزه استانبول دارای بیش از یک میلیون قطعه اثار تاریخی از دوره ها و مکان های مختلف جهان می باشد که موزه آثار باستانی شرقی و موزه کاشی کاری از بخش های برجسته آن به شمار می رود.

موزه باستانی آرکئولوژی شهر استانبول

آشنایی با تارخچه موزه باستانی استانبول

ساختمان موزه در سال 1881 با مدیریت عثمان حمدی بیگ توسط معمار معروف آن زمان الکساندر ولووری ساخته شد.بال چپ ساختمان اصلی موزه در سال 1903 و بال راست در سال 1907 به ساختمان اصلی اضافه شد.در ابتدا این بنا مدت ها به عنوان آکادمی هنرهای زیبا مورد استفاده قرار می گرفت و بین سال های 1917 - 1919 این بنا به درخواست هیلیل ادم بیگ به موزه تبدیل شد.محل این موزه در تپه عثمان حمدی بیگ واقع شده است که از ورودی پارک گالانه به کاخ توپکاپو منتهی می شود.

قدیمی ترین ساختمان مجتمع موزه های باستان شناسی استانبول کیوسک تیلد " Kiosk Tiled " نام دارد.به گفته منابع تاریخی ساخت این عمارت به سال 1472 میلادی باز می گردد و تنها بنای مانده در استانبول است که تحت تاثیر دوره سلجوقی ساخته شده است.این بخش شامل مجموعه ای نفیس از کاشی و سرامیک ترکی می شود و یکی از قدیمی ترین نمونه های معماری غیرنظامی در شهر استانبول است.

آشنایی با تارخچه موزه باستانی استانبول

بخش مختلف موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی که در ساختمان اصلی محل موزه قرار دارد شامل آثار باستانی دوره های مختلف از تمدن هلن تا امپراطوری عثمانی است.همچنین سارکوفاژی های اسکندر و تابنیت فرعون که در نتیجه کاوش های انجام شده در نیدروپولیس پادشاه سیدون کشف شده اند از جمله ارزشمندترین آثار هنری است که در این بخش به نمایش گذاشته شده است.لازم به ذکر است که بخش موزه کودکان از بخش های خاص و بسیار دیدنی موز باستان شناسی استانبول است. 

بخش موزه آثار قدیمی شرقی میزبان آثاری از دوره های پیش از اسلام و یونان، مصر و بین النهرین است. در سفر خود به این بخش می توانید آثاری از دوره پادشاه آکادیان ناآرامی، دروازه ایشتار و یک مجموعه برگرفته از 75000 لوح میخی را ملاحظه کنید.در خانه تابستانی Çini Köşk اولین بنایی که توسط فاتح سلطان در کاخ توپکاپی ساخته شده است، شما حدود دو هزار اثر ارزشمند از دورهای سلجوقی و عثمانی را خواهید دید.همچنین در بخش های مختلف موزه سالن های پر تعدادی برای نمایش آثار آناتولی و تروی قرار دارد.

موزه باستان شناسی استانبول با برخوردار بودن بخش ها و مطالب و آثار بسیار غنی می تواند فرصت مطالعه بسیار مناسبی برای علاقه مندان آثار و ریشه های تمدن جغرافیای گسترده از شمال آفریقا تا بالکان و از آسیای میانه تا خاور نزدیک و آثار تاریخ باستانی همسایگاه عثمانی مانند قبرس، سوریه و فلسطین را داشته باشد.

تصاویر موزه باستانی شناسی در استانبول

بخش مختلف موزه باستان شناسی استانبول

تصاویر موزه باستانی شناسی در استانبول

آشنایی با موزه استانبول

اطلاعات کامل موزه باستان شناسی در استانبول

موزه هنرهای باستانی ترکیه

ساختمان اصلی موزه باستانی استانبول

مجموعه باستان شناسی استانبول

بهترین موزه استانبول در کجاست

بازدید از موزه باستان شناسی استانبول

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور