تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 19:30 - 16 March 2020

چین ۷۸ میلیارد دلار به نظام بانکی تزریق کرد

بانک مرکزی چین اعلام کرد که این کشور برای برون رفت از رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۷۸ میلیارد دلار به نظام بانکی خود تزریق کرد.
تیرداد نیوز - بانک مرکزی چین روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد برای کاستن از مشکلات اقتصادی و کمک به سامانه بانکی کشور دست به چنین کاری زده است.
پیشتر پیش بینی ها بر این بود که بانک مرکزی چین قصد دارد نرخ بهره را کاهش دهد اما بجای آن تصمیم گرفت نظام بانکی را با تزریق پول بیشتر تقویت کند تا بانک ها به مشتریان وام اعطا کنند و به مصرف و افزایش تقاضا در کشور کمک شود.
شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بخش های مختلف تولیدی شد و با قرنطینه شدن میلیون ها نفر در سراسر چین، تقاضا و مصرف برای بسیاری از کالاها کاهش چشمگیری داشت.
چین هدفگذاری کرده بود اندازه اقتصاد خود را بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی دو برابر کند اما شیوع کرونا ممکن است باعث شود تا چنین هدفی تحقق نیابد.
برخی از گزارش ها حاکی است نظام بانکی و اقتصاد چین برای نخستین بار از زمان انقلاب فرهنگی این کشور در سال ۱۹۷۶ میلادی با چنین چالش هایی روبرو شده است.
بانک مرکزی چین در ماه فوریه نیز ۱۱۵ میلیارد  دلار از ذخایر خود را در اختیار بانک های تجاری کشور قرار داد تا به شرکت های کوچک و متوسط برای بیرون رفتن از بحران کرونا وام اعطا کنند.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد