تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 19:22 - 16 March 2020

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در روز دوشنبه

شاخص کل در بازار بورس امروز دوشنبه ۱۱ هزار و ۵۴۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۰۵ هزار و ۹۵۴ واحد رسید.
تیرداد نیوز - بر اساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۲۳۵  واحد رشد به ۱۷۴ هزار و ۶۴۲  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۸۷ واحد افزایش به ۱۱۶ هزار و ۱۹۰ واحد رسیدند.
 
رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در روز دوشنبه

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۵ هزار و ۵۶۳ واحد افزایش به رقم ۶۴۴ هزار و ۶۸ واحد رسید، شاخص بازار اول هشت هزار و ۷۶۶ واحد و شاخص بازار دوم ۲۱ هزار و ۸۴۳ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۸۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۷۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با ۵۵۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۹۳ واحد،  گروه مپنا (رمپنا) با ۴۵۶ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۵۲ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۱۴ واحد .بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۰۸ واحد، پارس سویچ (بسویچ) با ۲۴۳ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۱۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۶ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۸۶ واحد و معادن بافق (کبافق) از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، گلوکوزان، سایپا، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۴۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۵۵۳  واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۷۵۹  میلیارد ریال داد و ستد شد.
بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بر شاخص این بازار داشتند.
نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و توسعه و عمران استان کرمان (پخش) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد