تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 17:44 - 01 March 2020
سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران:

اجرای اپرای عروسکی عشق اوایل سال آینده به صحنه می‌رود

سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران با بیان آنکه اپرای عروسکی «عشق» داستان زندگی شیخ صنعان از سروده‌های عطار نیشابوری به‌ عنوان دهمین تولید مجموعه اپراهای عروسکی گروه تئاتر عروسکی آران این روزها آخرین مراحل تمرین خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: طبق برنامه‌ریزی از پیش معین شده بنا داریم تا این اثر را بعد از تعطیلات نوروزی به صحنه ببریم.
بهروز غریب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان آنکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گروه تئاتر عروسکی آران در کنار تولید آثار جدید، اجرای رپرتوار آثار پیشین تولیدشده این گروه نمایشی است یادآور شد: مطابق برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده این روزها درحال تمرین برای اجرای مجدد اپرای عروسکی عشق هستیم.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و برهم خوردن برنامه زمانی اجراهای سالن‌های نمایشی گفت: بدون تردید سلامتی عموم افراد جامعه در اهم فعالیت‌های کلان فرهنگی - هنری و همچنین مواجهه آن‌ها به‌ عنوان مخاطبان آثار هنرهای نمایشی قراردارد. اما تماشاخانه فردوسی به‌عنوان تنها سالن اختصاصی و انحصاری اجرای اپراهای عروسکی رویه و برنامه‌ای متفاوت را نسبت به دیگر تماشاخانه‌ها در دستور کار دارد.
تالار فردوسی مختص اپرای عروسکی است و برنامه آن متفاوت است
به گفته سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران؛ تماشاخانه فردوسی با توجه به آنکه سالنی اختصاصی و انحصاری برای اجرای اپراهای عروسکی است برنامه آن تنها زمانی تدوین می‌شود که کارهای اپرای عروسکی در کشور آماده برای ارائه به مخاطبان باشد که در طی چند سال اخیر تنها گروه تئاتر عروسکی آران است که در این شیوه و شاخه تخصصی تولید آثار نمایشی مشغول فعالیت است.
وی افزود: به همین سبب تعطیلی های اخیر باتوجه به تغییر برنامه میزبانی دیگر سالن‌های نمایشی در برنامه میزبانی تماشاخانه فردوسی تغییری را به‌وجود نخواهد آورد.
به دلیل اهمیت سلامتی، ‌تابع قوانین کلان فرهنگی هستیم
غریب‌پور تصریح کرد: هرچند اگر شاهد ادامه دار بودن تعطیلی فعالیت فرهنگی - هنری به دلیل ویروس کرونا در کشورمان بعد از تعطیلات نوروز باشیم نیز تماشاخانه فردوسی تا برقراری شرایط عادی در جامعه و ازسرگیری فعالیت های فرهنگی و هنری مانند دیگر تماشاخانه‌ها فعالیتی نخواهد داشت.
وی با بیان آنکه اپرای عشق بر اساس داستان شیخ صنعان از سروده‌های عطار نیشابوری به‌عنوان دهمین اثر از گروه اپرای عروسکی آران نخستین اجرای خود را در سال ۹۸ به صحنه برده است گفت: بنا داریم تا در صورت فراهم بودن شرایط در سال ۹۹؛ بعد از به صحنه بردن اپرای عشق بتوانیم دیگر آثار تولید شده توسط گروه تئاتر عروسکی آران را به صحنه ببریم.
کار آهنگسازی اپرای عروسکی عشق بر عهده شورا کریمی است، داوود آزاد، روشنک کیمنش، حسین پیرحیاتی، رهام خورشیدوند، اسماعیل الله‌دادیان، محمدرضا موسوی، سینا سازگاری، نادر گهرسودی، کیمیا خانزادی، آرش خانزادی، حامد فقیهی، محمد رضاپورمقدم، رحمن تک دهقان، امیرمسعود خسروی، محسن محبی، مهدی اکبری نفتچالی، مهدی اصغرپور، فراز قوامی، محمدحسین رضایی، جلال سعادت و بهروز غریب‌پور؛ گروه خوانندگان و آواگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی