تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 17:39 - 01 March 2020

تقدیر آمریکایی‌ها از مستند ایرانی سایه‌ های بی‌ خورشید

مستند «سایه‌ های بی‌ خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی تقدیر ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی مستند «بیگ اسکای» آمریکا را دریافت کرد.
تیرداد نیوز - هفدهمین دوره جشنواره مستند «بیگ‌ اسکای» آمریکا از تاریخ ۲۵ بهمن تا ۴ اسفند (۱۴ تا ۲۳ فوریه) در ایالت مونتانای آمریکا برگزار شد و مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی در نهایت تقدیر ویژه هیات داوران بخش رقابتی فیلم‌های بلند این رویداد سینمایی را دریافت کرد. 
فیلم «من تنها نیستم» به کارگردانی «گارن هاوانسیان» نیز توانست جایزه اصلی بهترین مستند بلند جشنواره را از آن خود کند و جایزه بهترین مستند کوتاه هم به «کولت» ساخته «آنتونی جیاکینو» رسید. 
«سایه‌های بی‌خورشید» ساخته مهرداد اسکویی در اولین نمایش جهانی خود به عنوان فیلم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) در کشور هلند به روی پرده رفت و در نهایت توانست جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی اصلی را برای اسکویی به ارمغان بیاورد. 
این مستند درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند. 
«آشو» از «جعفر نجفی» و «آساک» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری نیز دیگر مستندهای ایرانی بودند که امسال به نمایندگی از کشورمان در جشنواره مستند «بیگ اسکای» آمریکا حضور داشتند.

 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد