تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 15:57 - 04 August 2019

تسخیر نیمی از بازار خودور توسط خودروهای برقی

فولکس‌واگن به تازگی برآورد و اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۵۰ درصد از خودروهای تولیدی آن برقی و الکتریکی خواهند بود.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت‌تأثیر نگرانی‌های زیست محیطی درخصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه‌ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می‌کند.
از توجه خاصی برخوردار شده‌اند و دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
فولکس واگن که عنوان بزرگترین خودروساز اروپا را به خود اختصاص داده است و یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جهان به شمار می‌رود که سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی دارد، حالا به تازگی برآورد و اعلام کرده است که تا یک دهه آینده یعنی سال ۲۰۳۰ میلادی، نیمی از مدل‌های تولید و عرضه شده آن به خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست تعلق خواهد داشت.
چرا که کارشناسان فعال در این حوزه بر این باورند که تقاضای جهانی برای خریداری و استفاده از این وسائل نقلیه در سال های آتی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و خودروسازان نیز موظف خواهند بود به نیاز بازار پاسخ دهند.
این خودروساز بزرگ آلمانی همچنین اعلام کرده است که انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ میلادی  با تولید و عرضه ۷۰ مدل جدید، ۲۲ میلیون دستگاه خودروی برقی فولکس واگن در بازارهای جهانی به فروش برسد.
دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور