تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 18:25 - 10 February 2020
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرونده طرح های ساخت مسکن تا پایان دولت بسته می‌ شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، پرونده طرح‌های ساخت مسکن تا آخر سال ۱۳۹۹ و پایان کار دولت بسته خواهد شد.

تیرداد نیوز - مهران کفاش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بخش زیادی از طرح‌هایی مانند مسکن مهر که از گذشته داشتیم، (نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد) قرار است تا پایان سال ۹۸ به مردم تحویل داده شود.
وی همچنین بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن نیز که امسال آغاز شد، یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی در سال آینده است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: قرار شده است تا پایان دولت دوازدهم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل دهیم.
وی اضافه کرد: برای سال ۹۹ در مجموعه راه و شهرسازی اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است که البته در بودجه هم دیده شده تا با تخصیص‌ها این مهم را انجام دهیم.
مسکن مهر، طرح اجرایی دولت نهم و دهم با هدف خانه‌دار کردن قشرهای کم‌درآمد بود که با وجود سرفصل‌های پیش‌بینی شده، اکنون با گذشت بیش از یک دهه همچنان با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است و گره‌ گشایی شماری از مسایل آن در دولت تدبیر و امید دنبال شد.
۲ میلیون خانوار واحدهای مسکن مهر کشور را  خریداری کرده بودند که تعیین تکلیف این واحدها و سکونت پذیرکردن این مجموعه‌ها به معنای واقعی و متناسب با استانداردهای شهری، عاملی برای کاهش جمعیت اجاره‌نشین و اثرگذاری مستقیم بر بازار مسکن کشور می‌تواند باشد.
بر اساس آمارهای انتشار یافته، یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا سال ۱۳۹۶ تکمیل شده بود که ۴۵ درصد تحویل این واحدها در دولت یازدهم صورت گرفت.
علاوه بر تکمیل این طرح نیمه تمام، آغاز طرح اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، تقویت طرح مسکن روستایی، ایجاد بازار تعهدی مصالح، ظرفیت‌های تامین مالی جدید، اجرای ماده ۲ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، ابلاغ سیاست‌های عرضه زمین، ارایه بسته پیشنهادی «کاهش التهابات و ساماندهی بازار اجاره مسکن» و ایجاد بنگاه‌های استارت‌آپ معاملات مسکن از دیگر برنامه‌های دولت دوازدهم برای ساماندهی بازار مسکن بوده است.

یک‌ هزار کیلومتر راه اصلی آسفالت می‌شود
کفاش همچنین در بحث راه تشریح کرد: سه هزار کیلومتر در بحث راه‌های اصلی در کشور کار شده است و یک‌هزار کیلومتر نیز راه آماده آسفالت داریم که در چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح افزون بر یک‌هزار کیلومتر راه روستایی، گفت: برخی از این طرح‌ها معطل قیر بود که برطرف شده است و برنامه داریم تا پایان دولت دوازدهم این میزان به ۲ هزار کیلومتر برسد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تعداد بالایی طرح‌های نیمه تمام با وجود فشارهای اقتصادی و کمبود اعتبار در کشور داشتیم اما با همین شرایط برای تکمیل طرح‌ها تلاش شد و امیدواریم این روند بدون توقف ادامه یابد و به پایان برسد.
وی تصریح کرد: در زمانی که تحریم هستیم و با وجود فشاری که بر مردم و کشور تحمیل شده است، ماهانه طرح‌های بسیاری آماده بهره‌برداری می‌شود که نشان می‌دهد هیچ توقفی با وجود فشارها نداشتیم و همین امسال طرح‌هایی ویژه مانند آزادراه تهران- شمال اجرا شد که اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.
کفاش یادآور شد: اجازه ورود بسیاری از ماشین‌آلات و تجهیزات به کشور داده نمی‌شود و طرح‌ها با کار بومی و تلاش مهندسان ایرانی به اجرا درمی‌آید.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه به تشکیل ستاد تسهیل سفرهای نوروزی و آغاز بلیت فروشی اشاره کرد و افزود: ستاد ویژه‌ای نیز در مجموعه راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل شده است و نیروها از اواسط اسفندماه در نقاط مختلف مستقر می‌شوند و مردم نباید هیچ دغدغه‌ای در بحث حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و ریلی داشته باشند.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۷۲۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی از ابتدای سال ۹۸ تا کنون به شبکه راه‌های کشور افزوده شده است.
 
از گلدوست عارفی
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور