تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 18:07 - 10 February 2020

رونمایی از ۳ دستاورد فناورانه بازار سرمایه

سه دستاورد فناورانه در بازار سرمایه شامل درگاه دارا،‌ میز خدمت و درگاه الکترونیکی ناشران امروز با حضور وزیر اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
تیرداد نیوز - با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از سه دستاورد فناورانه در حوزه بازار سرمایه رونمایی شد. سامانه‌هایی که به منظور تسهیل در معاملات و کسب اطلاعات به صورت برخط راه اندازی شده‌اند و شامل درگاه دارا، میز خدمت و درگاه الکترونیکی ناشران هستند.
«حسین فهیمی»، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در این مراسم افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سرمایه عظیم ناشی از اعتماد عمومی به بازار سرمایه کشور را که در واقع اعتماد به سیاست های کلان اقتصادی و تصمیم گیران نظام است را ارج می دهد.
وی ادامه داد: رویکرد دولت و دیگر ارکان حاکمیتی را در حمایت از بازار اوراق بهادار، دیگر بورس‌ها و فعالان بازار را به عنوان تنها راه غلبه بر تنگنای مالی و هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی می دانیم.
فهیمی اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با درک عمیق از رویکردها و سیاست‌های اقتصادی نظام و با مبنا قرار دادن نقشه راه اقتصاد هوشمند که در وزارت اقتصاد و دارایی نهایی شده، نقشه راه توسعه و استفاده از فناوری‌های نوین را در این شرکت ترسیم و آن را در چارچوب برنامه استراتژی شرکت دنبال می‌کند.
مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: با توجه به تراکنش‌های متعدد و زیادی که در این شرکت در حال انجام است، کلان‌داده‌هایی را در اختیار داریم که از طریق آن با ذینفعان مختلف در بازار در حال فعالیت هستیم.
وی اظهار داشت: برای تبدیل رابطه این شرکت با ذینفعان خود از حالت سنتی، فیزیکی و کاغذی به یک رابطه مکانیزه، درگاه‌های متعدد ارتباط الکترونیکی را تنظیم کردیم تا از طریق آنها با ذینفعان خود ارتباط مکانیزه داشته باشیم.
فهیمی، راه اندازی درگاه «دارا» را به عنوان مهمترین درگاه در این زمینه مطرح کرد و افزود: این اپلیکیشن پس از مدت کوتاهی از بهره برداری به بزرگترین اقدام بازار سرمایه تبدیل شد و اکنون تعداد کاربرهای آن به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.
 
رونمایی از ۳ دستاورد فناورانه بازار سرمایه

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی این اپلیکیشن، حجم انبوهی از گزارش‌های معاملاتی و دارایی که فعالان بازار باید برای دریافت آن به شرکت مراجعه کنند و حداقل بین ۲۴ ساعت تا پنج روز منتظر تحویل آن باشند، اکنون به صورت برخط (آنلاین) دریافت می شود.
وی بیان داشت: وعده داده بودیم که میز خدمت و گواهی الکترونیکی به درگاه دارا اضافه شود که امروز امکان دریافت گواهی الکترونیکی سهام به فعالان بازار سرمایه را فراهم کردیم.
فهیمی با بیان اینکه هدفگذاری ما این است که هر مزیت، امکان و منافعی که دارایی فیزیکی برای افراد دارد اوراق بهادار هم داشته باشد، گفت: استفاده از اوراق بهادار و سرمایه گذاری در این بازار باید به یک تجربه خوب و ارزشمند و به یاد ماندنی در زندگی افراد تبدیل شود.
مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، ارائه میز خدمت به میلیون‌ها نفر از مردم را دیگر اقدام این شرکت عنوان کرد و گفت: فعالان بازار می‌توانند به منظور انجام درخواست‌های خود به جای مراجعه به دفتر مرکزی شرکت و تالارهای مناطق و دفاتر پیشخوان، از طریق میز خدمت آنلاین انجام دهند، این افراد در ابتدا باید در سامانه احراز هویت سهامداران (سجام) ثبت نام و احراز هویت آنها تکمیل شده باشد.
وی به رونمایی از درگاه الکترونیکی «ناشران بازار سرمایه» اشاره کرد و گفت: این قشر به عنوان دومین گروه از ذینفعان شرکت هستند که طیف گسترده‌ای از ناشران در کنار سهامداران حقیقی و حقوقیخدمت می‌گیرند.
فهیمی در پایان خاطرنشان کرد: این قشر از فعالان بازار از این پس با بهره گیری از اپلیکیشنی که امروز راه‌اندازی شد می توانند به صورت آنلاین از خدمات لازم برخوردار شوند و دیگر نیازی به مراجعه به شرکت نیست.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور