تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 17:53 - 10 February 2020
مدیر کل دفترنمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

محصولات تولید ایران نیازمند نشان حلال است

مدیر کل دفترنمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: گردش مالی غذای حلال در دنیا چهار هزار میلیارد دلار است که سهم ایران همچنان از این بازار کمتر از یک درصد بوده که باید افزایش پیدا کند.

محصولات تولید ایران نیازمند نشان حلال است

تیرداد نیوز - پیمان فلسفی در آیین رونمایی از سامانه برند حلال ایران در دهه مبارک فجر محصولات تولیدی ایران نیازمند نشان حلال است، افزود: اکنون محصولات تولیدی ایران نیازمند نشان حلال است زیرا اگر کشورهای واردکننده بخواهند تولیدات حلال از کشور ما وارد کند،باید محصولات ما به طور عموم دارای نشان حلال باشد.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر جمعیت مسلمانان جهان است، اظهارداشت: جمعیت ایران ۴ تا ۵ درصد جمعیت مسلمانان دنیا را داراست.
مدیرکل دفترنمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه غذای حلال ایران در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است اگر بتوانیم این برند را در تولیدات خود عمومیت ببخشیم، تصریح کرد: ۳۵۰ میلیون نفر جمعیت مسلمان در منطقه ما وجود دارد که ما می‌توانیم محصولات حلال مورد نیاز آنان را تامین کنیم و از این فرصت بهره مند شویم.
فلسفی با تاکید براینکه در دنیا ۲۵۰ نشان حلال موجود است ادامه داد: کشورهایی مانند مالزی و امارات سهم زیادی در این بازار دارند این در حالیست که همه محصولاتی که در ایران تولید می‌شود، حلال است.
وی اظهارداشت: اکنون کشورما دارای ۷۰۰ ناظر شرعی در  داخل و نزدیک ۵۰ ناظر شرعی در خارج از کشور  است که با ایجاد سامانه حلال ایران و تشدید نظارت ها و نصب برند می توانیم اعتماد جهانی را نسبت به تولید محصولات جمهوری اسلامی افزایش دهیم.

ارسال سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ پرونده تخلف واردات گوشت به دادگاه
حجت الاسلام « حمزه کلانتری » مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم، گفت: طبق قانون ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها ، صیدگاه‌ها، شناورهای صیادی، اسکله‌ها، بنادر ماهیگیری، کارگاها، کارخانه ها و مراکز تولید عمل آوری ، فرآوری مواد پروتئینی و مبادی ورودی و خروجی کشور باید حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه ناظران شرعی برحسب وظایف قانونی و شرعی بر روند تولید محصولات پروتئینی در کشورهای مبدا حضور دارند افزود: احکام شرعی ما تاکید بر تولید و مصرف محصولات و مواد غذایی حلال دارد بنابراین ایجاد سامانه حلال می تواند در تسریع و ذبح شرعی نظارت بهتری داشته باشد.
به گفته وی، اهتمام ویژه ای به عرضه محصولات حلال داریم به طوری که مجوز صادرات محصولات و  اجزا ماهیان حرام را برای خارج از کشور صادر می کنیم.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور درباره پرونده های تخلفات گفت: سالانه حدود ۱۰ تا  ۱۲ پرونده تخلف در واردات محصولات پروتئینی داریم که محصول مرجوع می شود.
وی تخلف در محموله اخیر از کشور رومانی را عدم تطابق بین وظایف بهداشتی و شرعی از لحاظ تاریخ  دانست و افزود: این محموله برای مصرف منجمد شد زیرا گوشت تازه باید ظرف مدت پنج روز به بازار عرضه شود در غیر این صورت منجمد می کنیم.
وی اضافه کرد: اگر اشتباهی در درج تاریخ باشد یا مجوز یک روز دیرتر از محصول به گمرک برسد، ما باید ضرر و زیان را متقبل می شدیم.

بازگشت ۲۷۰ تن گوشت به مغولستان
کلانتری گفت: چندی پیش یک محموله  ۲۷۰ تنی گوشت قرمز از مغولستان به دلیل عدم حضور ناظر بهداشتی و شرعی ایران در کشور مبدا از لب مرز بازگردانده شد، اجازه ورود به کشور را ندادیم.
وی با بیان اینکه طبق پروتکل های امضا شده در برخی کشورها ناظر بهداشتی اعزام نمی شود افزود: ناظر شرعی ما از ابتدای تولید تا بارگیری هر دو وظیفه را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: همچنین به تازگی یک شرکت به دلیل اشتباهی در مجوز هزینه ای معادل ایجاد سامانه حلال ایران را بابت دموراژ پرداخت کرد.

گوشت وارداتی هند به مصارف صنعتی می رسد
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشت: گوشت منجمد وارداتی از هند به میزان کم برای مصارف صنعتی ( تولید سوسیس و کالباس) به کشور وارد می شود که این گوشت بیشتر بوفالو است.
وی با بیان اینکه گوشت منجمد تا یکسال ماندگاری  دارد افزود: به هیچ عنوان گوشت منجمد وارداتی از هند وارد بازار مصرف خوراکی نمی شود.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد