تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - 17:54 - 03 February 2020

درخشش فیلم های ۱۹۱۷ و جوکر در بفتا ۲۰۲۰

درخشش دو فیلم «۱۹۱۷» با دریافت سه جایزه و اعطای جایزه بهترین بازیگر مرد به بازیگر فیلم «جوکر» در بفتا ۲۰۲۰، شباهت داوری‌ها در بفتا و گلدن گلوب را به ذهن منتقدان آورده است.

تیرداد نیوز - آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا که به اختصار به بفتا شناخته می شود یک موسسه خیریه مستقل است که در زمینه حمایت از توسعه و ترویج هنر فعالیت می کند. این آکادمی هدف خود را شناسایی و حمایت ازکسانی که خدمات برجسته ای را به تولید فیلم و سینمای انگلیس ارائه داده اند، عنوان کرده و از  سال ۱۹۴۸ مراسمی را برای اهدای جوایز به فیلم ها در بخش های مختلف برگزار می کند.
در مراسم امسال که هفتادوسومین دوره آن بود و طبق معمول در سالن رویال آلبرت هال لندن برگزار شد، سم مندس به خاطر ساخت فیلمی در ژانر جنگی حماسی تحت عنوان ۱۹۱۷ توانست جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلم انگلیسی را از آن خود کند. این موفقیت، فیلم این کارگردان سینما و تئاتر، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس انگلیسی را در موضع قوی تری برای دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار قرار داد که یکشنبه ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به‌وقت ایران) برگزار می شود.
در مجموع فیلم ۱۹۱۷ توانست در مراسم بفتا هفت جایزه بگیرد؛ در حالی که جوکر سه جایزه را به خود اختصاص قرار داد. خواکین فینیکس هنرپیشه آمریکایی در نقش جوکر جایزه بهترین بازیگر را در بفتا مانند گلدن گلوب دریافت کرد و رنه زنه وگر بازیگر آمریکایی جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم جودی به کارگردانی راپرت گلد در نقش جودی گارلند خواننده آمریکایی به خانه برد. 
داستان فیلم جوکر در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و روایت  زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک است که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد.
فیلم انگل که هنوز در انگلیس اکران نشده است؛ دو جایزه را به خاطر سناریوی  این فیلم در بخش فیلم غیر انگلیسی دریافت کرد. انگل محصول کره جنوبی در ژانر درام کمدی سیاه به نویسندگی و کارگردانی یونگ جون هو است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.  
فیلمی محصول کره جنوبی به نویسندگی و کارگردانی بونگ جون-هو است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. در مراسم امسال لورا درن هنرپیشه آمریکایی نیز به خاطر بازی در نقش یک وکیل خانواده در فیلم سینمایی داستان ازدواج جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد. راجر دیکنز مدیر فیلمبرداری انگلیسی جایزه بهترین فیلمبرداری را به خاطر کار فوق العاده اش در  فیلم ۱۹۱۷ به خود اختصاص داد.

** دیگر برندگان بفتا ۲۰۲۰
نامزدهای بهترین فیلم؛ شامل ۱۹۱۷، مرد ایرلندی، جوکر، روزی روزگاری هالیوود و انگل بودند که ۱۹۱۷ جایزه را گرفت. در بخش بهترین فیلم اول داستانی کارگردان/ نویسنده مارک جنکین برای فیلم طعمه و کیت بیرس و لنین ویت تهیه کنندگان در بخش بهترین تهیه کننده فیلم اول داستانی این فیلم برنده شدند، فیلم های برای سما، دختر باکره، فقط تو و ریتابلو نامزد شده بودند.
از میان بهترین فیلم های غیرانگلیسی خداحافظی، برای سما، درد و شکوه، انگل، پرتره یک بانو در آتش معرفی شدند که انگل برنده شد. انگل روایت خانواده فقیری است که به خانواده ثروتمندی تعدی می کند؛ اما به دردسر می افتد.
جایزه بهترین مستند از میان فیلم های کارخانه آمریکایی، آپولو ۱۱، دیه گو مارادونا، برای سما، هک بزرگ، جایزه به فیلم برای سما موفق به دریافت جایزه شد. جایزه بهترین انیمیشن نیز به فیلم کلاوس ساخته کمپانی نت فلیکس اختصاص یافت.
فورد در مقابل فراری، جایزه بهترین تدوین، جوکر بهترین موسیقی متن، ۱۹۱۷ بهترین صدا و بهترین جلوه های بصری را دریافت کردند و بمب شل از میان نامزدهایی همچون ۱۹۱۷، جوکر، جودی راکت من جایزه بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص داد.
 
از گلدوست عارفی
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور