تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - 16:22 - 01 February 2020

آشنایی با فرشید اکبری عکاس خبری و هنری

از کودکی در کنار پدر در آتلیه با دوربین و نور آشنا شد و در زمانی که عکاسی به صورت آنالوگ انجام می شد، در کار چاپ عکس هم مهارت پیدا کرد.

تیرداد نیوز - فرشید اکبری عضو رسمی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران که در سال ۱۳۶۱ در شمیران متولد شده است در سال ۱۳۷۹ اولین آتلیه خود را به ثبت رساند و در زمینه مادلینگ و عروسی به صورت گسترده شروع به کار کرد.

ساخت چندین فیلم کوتاه و تیزر تبلیغاتی و ایفای نقش در فیلم عطش و برنامه‌ های تلویزیونی تلنگر و آیتم ورزشی کفش های کتانی در صدا و سیما و انجام بیش از ۱۵۰۰ پروژه عروسی و مادلینگ و انجام ده ها پروژه مادلینگ در کشورهای خارجی از سوابق کاری اوست.

اکبری به طور همزمان با کار در زمینه های بازیگری و کارگردانی در دانشگاه هنر با اخذ مدرک کارشناسی فیلم‌سازی فارغ التحصیل شد. او از سال ۱۳۷۹ به عضویت اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران در آمدم و هشت سال در این اتحادیه در سمت بازرس و چهار سال عضو هیئت رئیسه و مدیر فنی و آموزش اتحادیه (به عنوان جوان ترین و فعال ترین عضو) فعالیت کرد.

او همچنین عضو انجمن هنرمندان ایران، عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و عضو صندوق حمایت از هنرمندان نیز بوده است.

عکاسی حرفه ای پرتره، مادلینگ، عروسی، صنعتی و هنری، فیلمبرداری حرفه ای دیجیتال، مهارت حرفه ای در کار با نرم افزار فتوشاپ، کارگردانی کلیپ برای هنرمندان( خوانندگان و کلیپ سبک زندگی)، تدوین فیلم( فیلم کوتاه و بلند) کلیپ و تیزر، پرواز و تصویربرداری با پهپاد از مهارت های وی می باشد.

اکبری همچنین نمایشگاه انفرادی به مدت دو هفته در محل نگارخانه اریک در سال ۱۳۹۳، نمایشگاه انفرادی به مدت دو هفته در محل نگارخانه خورشید ۱۳۹۴ و نمایشگاه انفرادی به مدت یک هفته در محل نگارخانه هنر ایران ۱۳۹۵ از سوابق حضور در نمایشگاههای اوست.
فرشید اکبری جوایز متعددی را در نمایشگاهای مختلف کسب کرده ودر طول فعالیتش نمایشگاههای بسیاری از عکس هایش را برپا کرده است.

آشنایی با فرشید اکبری عکاس و مادلینگ

خبرنگار تیرداد نیوز با فرشید اکبری مصاحبه ای انجام داده که در ذیل می خوانید:

* با چه حد از ویرایش در عکس ها موافق هستید؟ 

- با ویرایش عکس مخالف نیستم تا حدی که عکس از حالت طبیعی خودش درنیاد در دنیای عکاسی حاضر که دیجیتال هستش بیشتر عکس ها نیاز به ویرایش دارد و در حین عکاسی عکس اگر نور و قاب و رنگ خوبی داشته باشه به نظر من نیازی به ویرایش ندارد.

* سبک عکاسی امروز را چگونه تعریف می کنید؟ 

- سبک عکاسی امروز عکاسی در این سال ها پیشرفت زیادی داشته که تاثیر زیادی روی زندگی فردی و اجتماعی داردو سبک عکاسی امروز جامعه مدرن شده و فرصت های شغلی زیادی هم فراهم کرده.

* کدام یک از کار هایتان را خیلی دوستش داری؟

- تمام آثار خودم را دوست دارم و حس خوبی نسبت بهشون دارم، ولی کار " دوربین من نگاه تو " که در یکی از نمایشگاهایی که برگزار کردم بیشتر دوست داشتم و مورد استقبال هم قرار گرفت.

* عکاسی فضای باز را بیشتر دوست داری یا عکاسی استودیویی؟

- هردو فضا را برای عکاسی دوست دارم و هردو هم در حال حاضر انجام میدم ولی عکاسی فضای باز را دوست دارم چون عکاسی بانور طبیعی جذاب تر و خاص تر است و می توان ثبت لحظه های بهتری را فراهم کرد.

* توصیه ای برای عکاسان تازه کار دارید؟

- به عنوان یه عکاس برای کسانی که میخوان وارد این عرصه بشن توصیه دارم اول خود را محک بزنند و ببینند که علاقمند هستن و آیا می توانند ارتباط خوبی برقرار کنند و با عکاسی کردن نوعی جرقه احساسی و عاطفی در خود ایجاد می کنند یا نه و این توصیه را می کنم که در کنار تحصصیلات آکادمیک عکاسی حتما به صورت تجربی مشغول به کار شند که موفق تر می شوند.

* اگر قرار باشد به یکی از این مناطق برای عکاسی برگردی، کجا را انتخاب می کنی؟

- اگر قرار باشد که برای عکاسی منطقه ای انتخاب کنم جنوب کشور را انتخاب می کنم چون آنجا حرف های زیادی برای گفتن دارند و با عکاسی کردن می توان درک مطلب را رساند.

* عکاسی چه چیز هایی را در زندگی آدم به ارمغان می آورد؟

- عکاسی می تواند نگاه مردم جامعه را تحت تاثیر قرار بدهد و می تواند نوع فکر جامعه را عوض کند.

* به هنگام عکاسی چه چیز شما را بیشتر جذب میکند و از در عکاسی به دنبال چه هستید؟

- هنگام عکاسی می توان جهان را با نگاهی نو ببینیم و این من را جذب می کند و من با عکاسی کردن به یک آرامش روحی می رسم و با عکاسی کردن خاطرات زیادی را تا سالیان سال فراهم می کنم.

* سبک کاری از زمانی که کارتان را شرو ع کرده اید چگونه تغییر کرده؟

- سبک کاری بسیار تغییر کرده و احساس می کنم که خیلی موفقیت آمیز بوده و سعی کردم در همه زمینه ها فعال باشم چون از عکاسی کردن در تمام سبک ها لذت می برم.

* در حال حاضر از چه تجهیزاتی استفاده میکنید و با چه تجهیزاتی شروع کردید؟

- در حال حاضر از دوربین های slr و لنزهای واید و تله و لنزهای فیکس استفاده می کنم که خوشبختانه دوربین و لنزهای خوبی دارم و فلاش های استودیویی و پروتابل هم دارم که استفاده می کنم.البته من شروع عکاس هایم با دوربین آنالوگ بوده و دستگاه اگران در تاریکخانه  و داروهای شیمیایی که برای ظهور عکس و چاپ عکس بوده است.

* آیا انعکاس شخصیت‌تان را در کارهایتان می‌بینید؟ اگر جواب‌تان مثبت است، به نظرتان کدام عکس این ویژگی را دارد؟

- انعکاس شخصیت خودمو تو کارام نمی بینم چون من عکاسی هستم که در تمام زمینه ها فعالیت می کنم و موضوع خاصی که سبک زندگی خودم باشه را به تصویر نمی کشم شاید هم در بعضی از کارام این احساس را داشته باشم که چقدر این عکس به شخصیت  خودم نزدیکه ولی در کل با تمام کارام ارتباط برقرار می کنم.

* آیا با سوژه های خود تعامل دارید؟

- من در حیطه کاری خود سعی می کنم که با سوژه ها تعامل داشته باشم چون با سوژه ها ارتباط خوبی برقرار می کنم و دوست دارم آنها هم از اینکه در قاب عکس من حضور دارن خوشحال باشند.

آشنایی با فرشید اکبری عکاس و مادلینگ

مطالب پیشنهادی
نظرات بینندگان
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سارا اکبری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
۰
۰
بسیار عالی و حرفه ای
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور