تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 18:11 - 25 January 2020

آیین نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی ابلاغ شد

بانک مرکزی آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور را ابلاغ کرد که بر اساس آن، انجام هرگونه تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی، تنها از سوی موسسه‌های پولی و بـانکی دارای اجازه‌نامه فعالیت از بانک مرکزی مجاز است.
تیرداد نیوز - بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد:براساس قانون برنامه پنجسـاله ششـم توسعه( ۱۴۰۰- ۱۳۹۶)، هرگونه تبلیغ برای ارایه خدمات پولی و بانکی کشور به موجب آیین‌نامه‌ای است که توسط بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
برپایه اجرای تکلیف قانونی مزبور، آیین‌نامه یادشده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و برای سیر تشـریفات قـانونی تصـویب آن بـه دولت ارایه و در آخر تحت عنوان «آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» در هشتم دی ۹۸  مورد تصویب قرار گرفت.
 
آیین نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی ابلاغ شد

ضوابط مزبور ضمن ایجاد چارچوبی نظام‌مند به منظور انجام فعالیت‌های تبلیغاتی مؤسسات اعتباری با در نظر قرار دادن تمامی ابعاد و ارکان تبلیغـات از جملـه بانـک و مؤسسـه اعتبـاری غیربانکی به عنوان سفارش‌دهنده تبلیغات، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به عنوان سـفارش‌گیرنـده تبلیغات و سایر دستگاه‌های ذیربط نقش و وظایف هریک را در این حوزه تبیین کرده است.
انجام هرگونه تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی، تنها از سوی مؤسسات پولی و بـانکی دارای اجازه‌نامه فعالیت از بانک مرکزی و در چارچوب این آیین‌نامه و قوانین و مقررات ناظر بر حوزه پولی و بانکی و بخشنامه‌ها و دستورات بانک مرکزی مجاز است.
چنانچه مؤسسه پولی و بانکی در تبلیغات خود مغایر با مقررات و ضوابط مربوطه عمل کند و موجب ایجاد اختلال در نظام پولی و بانکی و یا اشتباه، گمراهی و فریب اشخاص در خصوص خدمات پولی و بانکی شود، موظف به توقف تبلیغات خود است.
سازمان صدا و سیما، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر سفارش‌گیرندگان تبلیغات و همچنین شهرداری‌ها، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان نیز موظفند به محض اعلام بانک مرکزی مبنی بر مغایرت تبلیغات مؤسسه پولی و بانکی با قوانین مربوط، نسبت به توقف فوری تبلیغات اقدام و مراتب را به بانک مرکزی اعلام کنند.
 انجام تبلیغات در زمینه خرید و فروش تسهیلات و انواع سپرده بانکی و مجوزهای تأسیس و فعالیت مؤسسـه پولی و بانکی، تبلیغات روی اسکناس، ایران چک و مسکوکات منتشره بانک مرکزی و یا اسـتفاده تبلیغـاتی از آنها و همچنین هرگونه تبلیغات از طریق چاپ برگه‌های شبه اسکناس، شبه ایران چک و ضرب شبه مسکوکات بانک مرکزی ممنوع است.
رسانه‌ها از قبیل مؤسسات و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، مطبوعات و صداو سیما در صورت تخلف از مفاد ایـن آیین‌نامه، به تشخیص کمیسیون موضوع ماده (١٣) آیین‌نامه تا میزان ۱۰ برابر هزینه تبلیغ صورت گرفته جریمه نقدی می‌شوند که به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز خواهد شد.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد