تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 17:51 - 20 January 2020

کشف اشیای عتیقه هزاره اول پیش از میلاد از قاچاقچیان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از کشف ۴۸۸ شی ارزشمند تاریخی دارای قدمت هزاره اول پیش از میلاد تا دوران اسلامی از دلالان عتیقه در پایتخت در روزهای اخیر خبر داد.

سرهنگ محمدجواد سیفی امروز دوشنبه گفت که این اشیا طی عملیاتی برنامه ریزی شده با همکاری پلیس از یک گروه از دلالان اشیای عتیقه در تهران بدست آمده است.
وی افزود: بخش قابل توجه این آثار شامل ۲۳۰ عدد سکه ساسانی، ۳۸ عدد حلقه تدفینی از جنس مفرغ از هزاره اول پیش از میلاد، ۵۳ عدد مهره فیروزه ای رنگ از جنس خمیر شیشه و ۲۷ تکه از قطعات کمربند زرین از جنس طلا مربوط به دوران اسلامی است.
فرمانده یگان حفاظت استان تهران خاطرنشان کرد: در این عملیات آثار ارزشمند تاریخی نظیر گوشواره، انگشتر، دستبند، ظروف، خنجر و آویز گردنی به دست آمده و همچنین از مجموع آثار مکشوفه ۴۰ قلم شی نیز فاقد اصالت تاریخی و فرهنگی اعلام شده است.
به گزارش میراث فرهنگی استان تهران، سرهنگ سیفی ادامه داد: با کمک هموطنان و اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت استان و همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شرایط برای فعالیت و حضور  دلالان اشیای عتیقه در تهران بسیار سخت و نا امن شده است و تمام تلاش همکاران یگان حفاظت استان تهران حفظ میراث ملی کشور برای آیندگان است.
فرمانده یگان حفاظت استان تهران خاطر نشان کرد: سرعت در کارهای عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران به منظور جلوگیری از تخریب و یا خروج آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور از هموطنان تقاضا داریم هر گونه رفتار مشکوک در حوزه میراث فرهنگی را به تلفن ۴-  ۸۸۳۴۲۸۸۳  اطلاع دهند.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد