تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 22:36 - 19 May 2023
توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات:

شعار اتحادیه جهانی ارتباطات در سال 2023

«توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، به عنوان شعار امسال اتحادیه جهانی ارتباطات برگزیده شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ هدف اتحادیه جهانی ارتباطات از برگزیدن شعار «توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، جلب توجه جامعه جهانی به مساله ی شکاف اطلاعاتی و ارتباطی و مرتفع ساختن نابرابری‌های موجود در این زمینه در سراسر دنیاست.

در همین راستا این اتحادیه از بخش‌های دولتی و خصوصی درخواست کرد تا از طریق ابتکار ائتلاف دیجیتال (Partner2Connect)، به اتصال جهانی و تحول دیجیتال در کشورهای کمتر توسعه‌یافته، متعهد شوند.

روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی امسال در شرایطی برگزار می‌شود که جهان به میانه‌ مسیر خود برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل رسیده است. دستیابی به این اهداف با چالش‌های متعددی از جمله دسترسی محدود کشورهای کمتر توسعه یافته به ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه است که مستلزم تلاش مضاعف همه ذینفعان است.

به همین منظور، اتحادیه جهانی ارتباطات از عموم علاقه‌مندان دعوت کرده است به‌صورت حضوری یا آنلاین، در رویدادی که در تاریخ 17 می 2023 (27 اردیبهشت‌ماه 1402) در دفتر مرکزی اتحادیه برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.

موضوع اصلی رویداد یادشده، تأکید بر اهمیت پر کردن شکاف دیجیتال و توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری‌های نوآورانه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام جهت حضور برخط در این رویداد به آدرس ذیل مراجعه نمایید.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد