تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - 21:28 - 23 October 2022

نگاهی بر تعدادی از تمبرهای منتشر شده جهان در سال 2022

داستان‌هایی بسیار از تاریخ، فرهنگ و زبان یک ملت و سرزمین در خود گنجانده، با مُهرهای درج‌شده بر خود، قصه‌هایی فراوان با خود دارد. تمبر این راوی کوچک اما بلندآوازه تاریخ. باهم نگاهی می اندازیم به برخی از تمبرهای منتشر شده ی سال 2022 درجهان.

تیرداد نیوز - داستان‌هایی بسیار از تاریخ، فرهنگ و زبان یک ملت و سرزمین در خود گنجانده، با مُهرهای درج‌شده بر خود، قصه‌هایی فراوان با خود دارد. با نشان و شمایل خود یا با چهره‌ها و تصویرهایی از نمادهای ملی، اسطوره‌ای، افسانه‌ای، قهرمانی، میراث فرهنگی، رویدادها و یادبودهای مذهبی، تاریخی و سیاسی، دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی، سیاست خارجی و سایر رخدادهای گوناگون . روایت‌های بسیار در خود دارد؛ «تمبر»، این راوی کوچک اما بلندآوازه تاریخ. باهم نگاهی می اندازیم به برخی از تمبرهای منتشر شده ی سال 2022 درجهان

تمبر "روز جهانی انسان دوستی"یک تمبر ویژه که به زیبایی توسط یک هنرمند اوکراینی بنام اولگا اشتوندا طراحی شده است، این تمبر آگاهی نسبت به کارهای بشردوستانه را افزایش می دهد. تمامی هزینه های دریافتی از این تمبرها مستقیماً به صندوق مرکزی اضطرار سازمان ملل تعلق می گیرد.

یک جفت تمبر سن مارینو به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان پزشکان بدون مرز(MSF) برنده جایزه Asiago برای هنر فیلاتلی 2021 شد. این جایزه یکی از مشهورترین مسابقات فیلاتلی در جهان است و اسکار فیلاتلی نیز نامیده می شود.

اولین تمبر چاپ شده با رنگدانه های کلروفیل توسط پست سوئیس که تحت تاثیر نور رنگ ان تغییر می کند.رنگ سبز این تمبر کاملا طبیعی و زند ه است و تحت تاثیر نور تکامل می یابد.

پست فرانسه به مناسبت فرارسیدن رقابتهای دوچرخه سواری دور فرانسه تمبر چاپ کرده است. این رقابت تاریخی همچنان به غنی سازی مجموعه های علاقه مندان به حوزه تمبر و فیلاتلی ادامه دارد.

پست استرالیا هفتادوپنجمین سال از تحقیقات علمی قطب جنوب را با چاپ تمبرهای جدید گرامی داشت. پروژه قطب جنوب استرالیا به سوالات مختلفی در رابطه با تغییرات آب و هوا، ردپای انسان در قطب و حفاظت از حیات وحش قطب جنوب می پردازد.

رویال پست تصاویری از تمبرهای قدیمی مخصوص را نشان می دهد که بیش از آنچه می بینید دارای ویژگیخاص هستند. طرفدارانی که برنامه رویال پست را دانلود می کنند، می توانند تمبر را اسکن و انیمیشن منحصر به فرد آن را تماشا کنند.

پست آروبا تمبرهای جدیدی را به مناسبت تاسیس 130 سالگی خود منتشر می کند. این تمبرها نشان‌دهنده موضوع حمل و نقل نامه‌ها و امانات به جزیره آروبا در طول تاریخ است.

پست تایلند اولین تمبر دیجیتال خود را در "آسه آن" که تجربه جدیدی برای صنعت کلکسیونری تمبر است چاپ میکند. این کار با کمک 18 هنرمند سرشناس در صنعت NFT انجام میشود.تمبر حاضر در مجموع 50 هزار قطعه شکیل بوده و با استفاده از شخصیت های منحصر به فرد برای ترکیب با نمادهایی که نشان دهنده سبک پستی مانند صندوق پست، وسایل نقلیه حمل و نقل، تمبرو آنچه که به صنعت پست ربط دارد چاپ میشود. گفته شده است این تمبر یکی از آثار هنری منحصر بفرد دیجیتال سال است.

پست کانادا مجموعه ای زیبا از تمبرهایی با تصویر چرخ و فلک های قدیمی در کانادا منتشر کرده است. تمبرهای رنگارنگی که دارای پنج چرخ و فلک تاریخی از نقاط مختلف در سراسر کشور هستند.چرخ و فلک ها با عکس حیوانات برجسته شده اند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
حمایت از کسب و کارهای دارای سطح بلوغ فناوری 3 یا بالاتر

حمایت از کسب و کارهای دارای سطح بلوغ فناوری 3 یا بالاتر

بررسی مهارکنندهای دارویی در درمان سرطان کولورکتال

بررسی مهارکنندهای دارویی در درمان سرطان کولورکتال

رونمایی از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

رونمایی از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

ایجاد بیش از دو هزار هکتار مجتمع گلخانه ای و شیلاتی

ایجاد بیش از دو هزار هکتار مجتمع گلخانه ای و شیلاتی

افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش های زیستی نانویی ایران ساخت

افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش های زیستی نانویی ایران ساخت

پیشنهاد روز

هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه های مدعی تقلب

آغاز ثبت نام متقاضیان ترمیم نمره اول اردیبهشت

بانک ها پنجشنبه ها تعطیل می شوند

پرواز همه فرودگاه های کشور برقرار شد

رگبار رعد و برق و وزش باد شدید کشور را در بر می گیرد

سر پل ذهاب لرزید

کلاهبرداری از دانش آموزان از طریق شبکه شاد