تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 23:15 - 14 August 2022

تولیدات کشاورزی روستائیان بعد از انقلاب 4 برابر شده است

قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: در طی ۴۰ سال گذشته توسعه زیر بنایی در روستا ها اتفاق افتاده است، در این مدت تولیدات کشاورزی بیش از ۴برابر شده است.

به گزارش تیرداد نیوز - پالوج قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در بازدید از نمایشگاه همه با هم که به بررسی دستاورهای انقلاب اسلامی ایرانی می پردازد گفت :حوزه کاری ما به طور تخصصی محرومیت‌زدایی نیست و کار ما بیشتر در زمینه کشاورزی است، اما خروجی پروژه های ما به مردم روستایی کمک میکند ما کارهایی در مباحث زیربنایی ،ترویجی و دانشی انجام می دهیم که به بیشتر شدن دانش کشاورزان وافزایش تولید کمک می کند.

وی گفت: در 40 سال گذشته تولید کشاورزی حدود چهار برابر شده و از 25 میلیون تن به 125 تا 130 میلیون تن رسیده است است که این به محرومیت زدایی و تولید ناخالص داخلی کمک می کند.

پالوج در ادامه گفت: فلسفه جهاد کشاورزی ساخت زیربناها هایی مثل برق آب و راه بود که در کنار اینها کارهای فرهنگی و اجتماعی و توسعه کشاورزی هم در مناطق محروم انجام می دهد و نتیجه اقدامات این است که امروز می بینیم چه تعداد از روستاها دارای آب و برق شده اند و چه مقدارراه سازی انجام شده است.

قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: روستاها کانون تولید کشاورزی هستند و باید رویکرد یکپارچه در توسعه کشاورزی و روستایی داشته باشیم و کارکرده روستا را به عنوان قطب تولید محور تعریف کنیم، این مسئله باید مورد پذیرش سیاستمداران قرار بگیرد که از روستا چه توقعی دارند.

وی در رابطه با این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه می توانست نظام مند تر و تخصصی تر برگزار شود و ما در این نمایشگاه با دریایی از اطلاعات مواجه می شویم که نمی توانیم به طور و مناسب از آنها استفاده کنیم،اگر در هر یکی از غرفه‌ها نماینده آن دستگاه حضور داشت و توضیحات لازم را می داد می‌توانست به شناسایی بیشتراقدامات آن دستگاه کمک کند.

پالوج با بیان اینکه امیدوارم که بتوانید در این نمایشگاه اهمیت روستا را به تصویر بکشید جایی که نزدیک به 20 میلیون نفر انسان زندگی می کنند و تولید کشور را شکل می دهند گفت: امنیت غذایی حاصل دسترنج کشاورزان و روستاییان است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور