تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 19:00 - 11 May 2022

بهارستان کنار پاستور است

همزمان با آغاز اجرای قانون مصوب مجلس از سوی دولت به منظور سامان‌بخشی به نحوه تخصیص ارز ترجیحی، نمایندگان مردم هم در این میدان سخت و مسئولیت دشوار، اقدام دولت را شجاعانه دانسته و بر حمایت تمام قد خود از آن تأکید کردند.

بهارستان کنار پاستور است

به گزارش تیرداد نیوز، توضیح و تبیین تصمیم دولت در اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیز نظام توزیع یارانه، مهمترین مسئولیت دولت در روزهای اخیر بود که هم شخص رئیس‌جمهور و هم وزرا و معاونانش با تمام توان برای این هدف به صورت شبانه‌روز تلاش کردند. این تلاش‌ها هم از سوی مردم و هم اعضای دیگر نهادها و قوا هم دیده شده و هم مورد استقبال قرار گرفته است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسیر اقناع جامعه از سوی دولت و آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، را مثبت دانستند و در گفت‌وگوهای متعددی بر حمایت تمام قد خود از دولت تأکید کردند.

رئیس‌جمهور با صداقت و شهامت ریل اقتصاد کشور را به نفع مردم تغییر داد/ مجلس در کنار دولت ایستاده است

«محمدرضا پور ابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ریل اقتصاد ایران در حال تغییر به نفع مردم است، گفت: نتیجه این اصلاح اقتصادی، عدالت اجتماعی است، دولت با شهامت و جسارت اصلاح ساختارهای اقتصادی را از کالاهای اساسی آغاز کرده است. پیامدهای مثبت ناشی از حذف ارز ترجیحی در اقتصاد کشور به مراتب از استمرار وضعیت موجود بهتر است، اولین پیامد آن این است که قاچاق کالا را به حداقل ممکن می رساند، در صورت توزیع کالاها به نرخ نیمایی مزیت قاچاق کالا به حداقل ممکن و به صفر می رسد.

برنامه دولت خشکاندن ریشه رانت و فساد است

«سمیه رفیعی» نماینده مردم تهران گفت: رئیس‌جمهور به قیمت به خطر انداختن جامعه رای خود، برای خشکاندن ریشه رانت و فساد خطر را به جان خرید و برای نجات اقتصاد کشور فداکاری کرد و مجلس جهت‌گیری رییس جمهور برای ساماندهی ریشه‌ای اقتصاد و معیشت پایدار مردم را قبول دارد و آن را تحسین می‌کند. مجلس جهت‌گیری رئیس‌جمهور برای ساماندهی ریشه‌ای اقتصاد و معیشت پایدار مردم را قبول دارد و آن را تحسین می‌کند.

رئیس جمهور با صداقت دنبال حل مشکلات معیشتی مردم است

«حسین حسین زاده» نماینده مردم لارستان گفت: رییس جمهور با صداقت دنبال برون رفت از وضع اقتصادی موجود وحل مشکلات معیشتی مردم است. سالیانه ۸۰ میلیارد دلار یارانه پنهان پرداخت می‌شود که این موضوع باید در حکمرانی اقتصادی کشور حل شود تا این یارانه‌ها به معنی واقعی به دست مردم برسند.

دولت وسط میدان جنگ اقتصادی است/ وظیفه مجلس کمک به دولت است

حجت الاسلام «حسین جلالی» نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه دولت وسط میدان جنگ اقتصادی است،گفت: وظیفه مجلس است که در این شرایط به دولت کمک کنیم. من از مجلس گله‌مند هستم نباید وسط جنگ اقتصادی دولت، نمایندگان نطق‌های یاس آفرین ایراد کنند این موضوع باعث ایجاد التهاب و تنش در جامعه می‌شود این معنا ندارد که نماینده‌ای برای جمع آوری رای حوزه انتخابیه خود در دو سال آینده، در مسیر دولت سنگ اندازی کرده و پشت دولت را خالی و بذر ناامیدی در بین مردم منتشر کند،این رفتارها مشکلی را حل نمی‌کند و راهش نیست.

دولت قبل فرصت اصلاح ارز ترجیحی را هدر داد

«احمد علیرضابیگی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: شفاف‌سازی یارانه‌های مربوط به ارز ترجیحی باید از دولت قبل آغاز می‌شد اما دولت قبل این فرصت را هدر داد. باید پرداخت یارانه به شیوه درست انجام شود باید به مردم احترام بگذاریم وعرضه کالا از طریق بنیاد های تعاون و فرشگاه های زنجیره ای انجام شود، باید از تجربه هدفمندی یارانه‌ها استفاده کرد و با تزریق منابع مالی به زندگی مردم به آن‌ها اعتماد کنیم که خودشان بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

دولت با واریز یارانه به حساب مردم اعتمادسازی کرد

«محمد صالح جوکار» رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: صحبت‌های رییس جمهور و واریز یارانه به حساب مردم، موجب اعتماد جامعه به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شد. واقعیت این است که اگر قانع‌سازی مردم در اجرای طرح شفاف‌سازی یارانه‌ها به‌خوبی انجام شود دولت پیشبرد اهداف در اجرای این طرح نیز موفق‌تر خواهد بود و بهتر خواهد توانست کار خود را در این زمینه را به پیش برد.

توزیع عادلانه یارانه‌ها، فقر مطلق را ریشه‌کن می‌کند

«فتح الله توسلی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصل سخنان رئیس جمهور، توزیع عادلانه یارانه‌ها و رساندن آن به نیازمندان واقعی است تا منجر به افزایش اعتماد مردم و ریشه کنی فقر مطلق شود. عدالت یارانه‌ای دولت با اصلاح ارز ترجیحی به ریشه کنی فقر مطلق منجر خواهد شد و اصل موضوع اصلاح ارز ترجیحی رساندن این یارانه به نیازمندان واقعی است، مجلس و دولت در این موضوع هم نظر هستند.

برنامه دولت برای هدفمندی یارانه‌ها دقیق است/ مجلس تمام قد در کنار دولت ایستاده است

«علی حدادی» عضو کمیسیون شوارها و امور داخلی کشور با بیان اینکه برنامه دولت برای جراحی اقتصادی هدفمند و دقیق است، گفت: مجلس تمام قد در کنار دولت ایستاده است. این اقدام نشان دهنده صداقت گفتار و همسویی حرف و عمل رئیس‌جمهور است. رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات خود تاکید کردند که همه باید در موضوع اقتصاد به دولت کمک کنند. بر همین اساس باید همه مسئولان در هر جایگاهی همه توان خود را برای کمک به دولت به کار برند.

سخنان رئیس‌جمهور درخصوص تخصیص یارانه نقدی صادقانه بود

«ارسلان قاسمی» رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران سخنان رئیس‌جمهوری را صادقانه دانست و گفت: مباحث مطرح شده از سوی رییس جمهوری چند نکته حائز اهمیت بود و نکته مهمتر اینکه با مردم روراست صحبت کرد. نباید به این موضوع به شکل صفر و یک نگاه کنیم معنا و مفهوم این است که در کنار یارانه نقدی باید کالا به اندازه کافی در کشور تولید شود که همین مهم اشتغال پایدار و رفاه عمومی را ایجاد می‌کند.

مجلس همراه دولت در اصلاح نظام ارزی است

«جعفر قادری» نماینده مردم شیراز گفت: در اجرای اصلاح نظام ارزی، اگر نیاز به کمک فکری یا اصلاح مصوبات باشد و حتماً این کار را انجام می‌دهیم. اگر نیاز باشد کمک فکری به دولت بدهیم، حتماً همراهی خواهیم کرد. بحث کوپن الکترونیک در مجلس نهم و هشتم نیز مطرح بود و ما با دولت وقت به تفاهم رسیدیم که کمک عیدی را در قالب کوپن الکترونیک به مردم ارائه دهیم. به همین جهت تمام زیرساخت‌ها برای این کار مهیا است.

هدفمندی یارانه‎‌ها فقر مطلق را ریشه‌کن می‌کند

حجت‌الاسلام «محمدتقی نقدعلی» عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: هدفمندی یارانه‌ها موجب عدالت در توزیع یارانه‌ها و ریشه‌کن کردن فقرمطلق خواهد شد. مقام معظم رهبری بر اقدامات و برنامه‌های دولت مُهر تائید زدند که نشان می‌دهد ریل حرکت دولت درست است. باید دولت و مجلس با همکاری یکدیگر این اصلاحات اقتصادی را با کمترین خطا اجرایی کنند.

سخنان رئیس‌جمهور آرامش‌بخش و اعتمادآفرین بود

«سید سلمان ذاکر» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه صحبت‌های رئیس‌جمهور حکایت از تلاش دولت برای جلب اعتماد مردم است، گفت: سخنان رییس‌جمهور آرامش‌بخش و اعتمادآفرین بود. در دولت‌های گذشته مردم فدای آزمون و خطاها برای تغییرات اقتصادی شده‌اند و اعتماد آنها از بین رفته است بنابراین دولت باید برای جلب اعتماد مردم تلاش کند.

اقدام شجاعانه‌ دولت برای جراحی اقتصادی/ سخنان صادقانه رئیس‌جمهور بسیار مناسب بود

«رحمت‌الله نوروزی» عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه اقدام رئیس‌جمهور برای سخن گفتن با مردم اقدامی بسیار مناسبی بود، گفت: دولت سیزدهم می‌خواهد سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را اصلاح کند که اقدام شجاعانه‌ای است.

مجلس و دولت برای هدفمندی یارانه‌ها اتفاق نظر دارند

«روح‌الله عباس‌پور» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رانت خواران ارزی در دولت گذشته مخالف هدفمندی یارانه‌ها هستند، گفت: جراحی اقتصادی دولت در ارز ۴۲۰۰ تومانی با همکاری مجلس و دولت به درستی انجام خواهد شد. این رویه علاوه بر جلوگیری از فساد، سبب خواهد شد دهک‌های پایین جامعه از منافع یارانه‌ای برخوردار شوند و جلوی رانت و فساد عده معدودی از ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته شود.

ارز ترجیحی در چرخه فساد و قاچاق/ عزم دولت اصلاح اقتصادی است

«علی اصغر عنابستانی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق قانون مجلس باید یارانه ارزی بر اساس مدل کالا برگ الکترونیکی یا کارت اعتباری، به دست مردم برسند این اقدام موجب مدیریت صحیح ارزی و جلوگیری از فساد خواهدشد. اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی سبب شده بود کالا با قیمت بسیار پایین وارد کشور شود اما در مقابل واردکننده کالاها را با قیمت گزافی در بازار به فروش برساند و در عمل زمینه ایجاد فساد ارزی در کشور فراهم شود.

دولت قبل به بهانه FATF، مبادله ارز را منحصر به بانک مرکزی کرد

«محسن زنگنه» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از راه‌اندازی سامانه نیما که مبادله ارز را به بانک مرکزی منحصر کرد، گفت: این انحصار باعث شد بیشترین ضربه به تولید کشور و صادرکنندگان وارد شود. دولت قبل به بهانه CFT و FATF، نظام طبیعی ورود و خروج ارز به کشور را مختل و با راه اندازی سامانه نیما به بهانه اطمینان از بازگشت ارز صادراتی، مبادله ارز را در انحصار بانک مرکزی درآورد و بیشترین ضربه را به صادرکنندگان و تولید کشور وارد کرد.

دولت سیزدهم به جای پاک کردن صورت مساله، با آن مواجه می‌شود/ مجلس همراه دولت است

«مجید قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌جای پاک کردن صورت مساله، با آن مواجه می‌شود تا مشکل را حل می‌کند، گفت: برخی در دولت قبل تصمیم می‌گرفتند و بعد از اجرا طفره می‌رفتند و می‌گفتند خودمان دیر مطلع شدیم. برخی از آقایان در دولت‌های قبل تصمیم می‌گرفتند و بعد طفره می‌رفتند و از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کردند و می‌گفتند خودمان دیر اطلاع پیدا کردیم. این نوع برخوردها و برخورد غیرصادقانه، مردم را عصبانی می‌کرد.

دولت با کار کارشناسی قدم بزرگی برای توزیع عادلانه‌ یارانه‌ها برداشت/ حمایت قاطعانه مجلس و قوه قضاییه

«محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت با کار کارشناسی و مدبّرانه در راه عادلانه‌ کردن نظام توزیع یارانه‌ها قدم برداشته است، تأکید کرد: دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها از حمایت قاطع مجلس و قوه قضاییه برخوردار است. اقدام دولت در اصلاح نظام یارانه‌ها به اصلاح نظام اقتصادی و گسترش عدالت در جامعه کمک می‌کند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور می‌توان با سرعت به سمت بهبود وضعیت پیش رفت. مجلس هم با حمایت کامل از اقدامات دولت، به مسئولان اجرایی قدرت مانور داده تا در اصلاح نظام یارانه‌ها با شجاعت و عزم و اراده راسخ عمل کند.

مجلس از شجاعت دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها حمایت می‌کند/ تحسین کارشناسان اقتصادی از رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی» نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مردم در خانه ملت از شجاعت دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها حمایت می‌کند، گفت: گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم، امید آفرین بود. رئیس‌جمهور به جای حرکت‌های پوپولیستی برای حل مشکلات اقتصادی به جا مانده از گذشته با شجاعت وارد میدان شده است. آقای رئیسی طوری این برنامه را با جدیت پیش برد که به گفته خودش حتی حاضر است در این راه آبرویش را از دست دهد؛ البته خدا محبوبیت کسی را که می‌خواهد آبرویش در راه مردم برود را بیشتر و آبروی او را هم حفظ می‌کند.

صداقت رئیسی با مردم باعث ایجاد آرامش شد/رئیس جمهور آبروی خود را برای توزیع عادلانه یارانه‌ها هزینه کرد

«ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه صداقت رئیسی با مردم باعث ایجاد آرامش شد گفت: دولت سیزدهم دست به یک ساماندهی بزرگ اقتصادی زد که در دولت‌های گذشته با جدیت دنبال نشد و این اقدام رئیس جمهور جسورانه و شجاعانه بود. گفت‌وگوی صادقانه و صریح عالی ترین مقام اجرایی کشور با مردم منجر به شفاف‌سازی تصمیمات دولت می‌شود و مردم اطمینان قلبی می‌یابند که اقدامات دولت در این زمینه و سایر موارد کارشناسی شده پیش می رود و در حد حرف و شعار نیست.

سخنان رئیس‌جمهور امیدبخش و آرامش آفرین بود/ عادلانه‌سازی یارانه‌ها قابل تقدیر است

«محسن پیرهادی» نماینده مردم تهران در مجلس، گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با مردم در خصوص توزیع عادلانه یارانه‌ها را امیدبخش و آرامش آفرین برای جامعه توصیف کرد و گفت: توزیع نخستین مرحله یارانه بلافاصله پس از سخنان آیت‌الله رئیسی نشانگر عزم جدی دولت برای مردمی‌سازی ارز ترجیحی است. توزیع عادلانه نخستین مرحله یارانه با رقم جدید اعلامی از سوی رئیس جمهور که بلافاصله پس از سخنان آیت‌الله رئیسی صورت گرفت، نشان می‌دهد دولت چابک و پای کار وارد میدان شده و مصمم است این کار را با جدیت انجام بدهد.

سخنان رییس جمهور صادقانه و شجاعانه بود/ مجلس در کنار دولت است

«جلال رشیدی کوچی» نماینده مردم مرودشت در مورد سخنان رئیس جمهور گفت:صحبت‌های صادقانه، خوب و شجاعانه‌ای بود و این سخنان جامعه را به سمت آرامش برد. مجلس از ابتدای دولت از آن حمایت کرد و در ادامه هم با قدرت از دولت حمایت می‌کند و در مواقع ضروری هم به دولت تذکر می‌دهیم تا مسیر و ریل خود حرکت کند.

مجلس در توزیع عادلانه یارانه‌ها از دولت حمایت می‌کند

«مهدی روشنفکر» نماینده مردم بویراحمد و دنا با بیان اینکه تصمیم دولت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه است، گفت: مجلس در توزیع عادلانه یارانه‌ها از دولت حمایت می‌کند. تصمیم دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی به نوعی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه است، امیدواریم که دولت با مدیریت صحیح و اصلاح نظام یارانه‌ها بتواند به حل مشکلات اقتصادی مردم کمک کند و مجلس هم در راستای حمایت از دولت با استفاده از ابزار نظارتی خود تلاش می‌کند تا هر چه زودتر مشکلات معیشتی جامعه حل شود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور