تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - 16:06 - 12 April 2022

بررسی احتمال عارضه التهاب قلب ناشی از تزریق انواع واکسن

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: التهاب قلب ناشی از تزریق واکسن کووید-۱۹ شایعتر از دیگر واکسن‌ها نیست.

به گزارش تیرداد نیوز، متخصصان دریافتند: بروز عارضه التهاب قلب پس از تزریق واکسن کووید-۱۹ نه تنها نادر است بلکه از سایر انواع واکسیناسیون نیز شایع‌تر نیست.

با شروع برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ در سراسر جهان مشخص شد که برخی از افراد به ویژه مردان جوان به دنبال تزریق واکسن به میوکاردیت- نوعی التهاب عضله قلب- یا پریکاردیت- التهاب پوشش خارجی قلب- مبتلا شدند. در حالیکه این موارد نادر بودند، یافته‌های بدست آمده در مورد تاثیر واکسیناسیون در بروز این عارضه نگرانی‌هایی به همراه داشت.

خطر ابتلا به چنین عارضه ای از جمله دلایلی است که کارشناسان انگلیسی در به تاخیر انداختن واکسیناسیون کودکان در برابر کروناویروس به آن اشاره کرده اند.

اکنون نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میوپریکاردیت - یک اصطلاح کلی که شامل میوکاردیت و پریکاردیت می‌شود - نه تنها بعد از تزریق واکسن کووید-۱۹ غیرمعمول است بلکه خطر ابتلا به آن از سایر انواع واکسن ها مانند واکسن آنفلوآنزا بیشتر نیست.

متخصصان اظهار داشتند: به نظر می رسد خطر کلی میوپریکاردیت برای این گروه جدید از واکسن ها علیه کووید-۱۹ با واکسن های رایج علیه سایر پاتوژن ها تفاوتی ندارد.

گروهی از کارشناسان در سنگاپور به بررسی ۲۲ مطالعه منتشر شده در این رابطه پرداختند که بیش از ۴۰۵ میلیون دُز واکسن در سراسر جهان را پوشش داده و وقوع عارضه میوپریکاردیت پس از واکسیناسیون را مد نظر داشته اند.

در مجموع ۱۱ مورد از مطالعات مربوط به واکسیناسیون کووید-۱۹ بود اگرچه بسیاری از آنها افراد زیر ۱۲ سال را در نظر نگرفتند. در حالیکه در ۱۱ مورد واکسیناسیون آنفلوآنزا، آبله، فلج اطفال و MMR (سرخک، اوریون و سرخجه) مورد بررسی قرار گرفته بود.

به گزارش روزنامه گاردین، نتایج این بررسی نشان می دهد که بروز میوپریکاردیت پس از تزریق واکسن کووید-۱۹ کم است و می توان گفت به طور میانگین در هر میلیون دُز حدود ۱۸ مورد رخ می دهد. این رقم مشابه آمار احتمال بروز این عارضه پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا و انواع دیگر واکسن هاست.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد